۱۳۸۸ مرداد ۲۷, سه‌شنبه

بيانيه آغاز بكار ”راه سبز اميد“ (رسا)


تا پيش از ماه مبارك رمضان منتشر مي‌شود:
بيانيه آغاز بكار ”راه سبز

اميد“ (رسا)
پارلمان نیوز ــ نهضت فراگير”راه سبز اميد“ كه روز گذشته از سوي نخست وزير دوران امام، رسما به عنوان تشكيلاتي كه وي خواهان تاسيس آن شده است‏، تلويحا اعلام موجوديت كرد‎؛ احتمالا تا پيش از ماه مبارك رمضان بيانيه آغاز بكار خود را منتشر خواهد كرد.
به گزارش ايلنا‏، موسوي در اين بيانيه به انتشار ديدگاهش نسبت به تشكيل نهضت فراگير”راه سبز اميد“ خواهد پرداخت.
در جلسه عصر روز گذشته، اين نامزد انتخابات رياست جمهوري دهم با مشاوران خود‏، در مورد چگونگي تدوين اين بيانيه بحث و تبادل نظر كرد. در اين جلسه دو راهكار براي تشكيل جبهه‌هاي سياسي مورد بررسي قرار گرفت؛ نخست تشكيل چنين تشكل‌هايي بر مبناي وضعيت موجود در جوامع كه با شناسايي جنبش‌هاي اجتماعي‏، مشخصات آنها و شعارهايش ممكن مي‌گردد و جبهه سياسي به سامان‌دهي و سازمان‌دهي آن مي‌پردازد. دومين نوع از تشكيل چنين تشكل‌هايي، تدوين اهداف، راهكارها‏، اساسنامه و مرامنامه است تا پس از آن به عضوگيري پرداخته شود.
اما مهندس موسوي آنچنان‌كه در ديدارش با اعضاي انجمن اسلامي جامعه پزشكي گفته بود، خواستار تشكيل نهضتي فراگير براي اجراي بدون تنازل قانون اساسي است كه شبكه‌هاي اجتماعي خودجوش و خودمختار بي‌شمار و گسترده در سطح جامعه را شامل مي‌شود. از اين رو تشكيل نهضت فراگير”راه سبز اميد“ بر اساس مدل اول يعني سامان‌دهي جنبش اجتماعي بوجود آمده در جريان انتخابات رياست جمهوري دهم‏، شكل خواهد گرفت.
آنگونه كه از دست اندركاران تشكيل اين نهضت شنيده شده است، اين تشكيلات، ساختاري كمپيني دارد و متشكل از هسته‌هاي حزبي‏، NGOها و شبكه‌هاي اجتماعي است. البته برخي فعالان سياسي معتقدند كه شروع بكار نهضت فراگير ”راه سبز اميد“ در مقطع فعلي چندان مناسب نيست و با توجه به محدوديت‌هاي سياسي موجود براي فعاليت احزاب و گروه‌هاي اصلاح‌طلب كه اغلب اعضاي آنها بنا بر اتهاماتي در بند به سر مي‌برند، بهتر است به زمان ديگري موكول شود.
همچنين فعالان تشكيل نهضت فراگير”راه سبز اميد“ پيشنهاد داده‌اند تا نام اين نهضت به شكل مخفف ”رسا“ ناميده شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از نظر و لطف شما متشكرم.