۱۳۸۹ خرداد ۱۳, پنجشنبه

ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر بر همگان مبارك باد

ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر بر همگان مبارك باد

۱۳۸۹ خرداد ۱۲, چهارشنبه

علی رضا هاشمی و محمود بهشتی "با سپردن وثیقه " از زندان آزاد شدند

 درست 35 روز پیش بود که علی اکبرباغانی ومحمود بهشتی،دبیر کل و سخنگوی کانون صنفی معلمان،از سوی نیروهای امنیتی، فراخوانده، بازداشت گردیدند. علی رضا هاشمی،دبیرکل سازمان معلمان نیز در بعدازظهر همان روز و در منزل دستگیرشد. خبر این بازداشت ها که پیش از هفته ی بزرگ داشت مقام معلم روی داد،گستردگی ویژه ای یافت و در میان فرهنگیانی که این بزرگواران را می شناختند،پرسش ها درافکند و ناخشنودی و نگرانی ها برافروخت. به ویژه که پس از این رخداد،پاره ای دیگر از کوشندگان فرهنگی همچون اسماعیل عبدی و محمد علی شیرازی و ... نیز به جرگه ی بازداشت شدگان پیوستند. از این رو،هنگامی که امروز صبح، خبر آزادی احتمالی برخی از این دوستان شنیده شد،تا اندازه ای غافل گیرانه بود و دور از انتظار. می توانست درست نباشد- به سان خبر دروغ آزادی رسول بداقی، پیش از عید نوروز- اما خوشبختانه :
علی رضا هاشمی

و
                                      محمود بهشتی 

                                            
ساعتی پیش و با سپردن وثیقه از زندان آزاد شدند. از آزادی باغانی،بداقی،عبدی،خواستار،داوری و ... همچنان خبری نیست،اما آزادی های امروزسه شنبه یازدهم خرداد هشتاد و نه، امیدها را زنده کرد و دل ها را بی تاب تر. هرچند مرگ فرزاد،همچنان بر این روزگاران،سایه ای سنگین افکنده است.

۱۳۸۹ خرداد ۱۰, دوشنبه

ضریب افزایش حقوق كارمندان و بازنشستگان اعلام شد

بر اساس مصوبه هیئت وزیران :
 افزایش حقوق كارمندان و بازنشستگانفقط شش۶درصد  همین 

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری از اعمال افزایش شش درصدی ضریب افزایش حقوق کارمندان از خردادماه جاری خبر داد و گفت: قطعا از ابتدای امسال حق و حقوق کارمندان محاسبه و به آنان پرداخت می‌شود.

رحیم ممبینی در گفتگو با مهر در پاسخ به این پرسش که با توجه به تعیین افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در جلسه یکشنبه شب هیئت دولت، این مصوبه از خردادماه جاری اجرا خواهد شد؟ گفت: دستگاهها می توانند براساس توانمندی خود در ماه جاری این مصوبه را اجرایی کنند.

وی افزود: قطعا مابه التفاوت افزایش حقوق کارمندان در دو ماه اول امسال محاسبه و به آنان پرداخت خواهد شد.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در پاسخ به پرسش دیگر مهر مبنی بر اینکه آیا افزایش شش درصدی ضریب حقوق کارمندان حداقل افزایش است و کارمندانی که حقوق کمتری می‌گیرند، با افزایش حقوق بیشتری نسبت به کارمندانی که حقوق بالایی دارند، مواجه می شوند. به عبارت دیگر، افزایش حقوقها به روش پلکانی معکوس خواهد بود؟ اظهارداشت: این روش در سالجاری اعمال نمی شود و ضریب افزایش حقوق برای تمام کارمندان به همان میزان شش درصد خواهد بود.

با تصویب هیئت دولت، ضریب حقوق امسال کارمندان با افزایش 6 درصدی از 600 به 636 ریال افزایش یافت. برهمین اساس، حداقل حقوق و فوق العاده‌های مستمر شاغلان و بازنشستگان از 290 هزار تومان سال گذشته به 310 هزار تومان در سالجاری و حداکثر حقوق آنان به میزان 7 برابر یعنی 2 میلیون و 170 هزار تومان تعیین شده است.

۱۳۸۹ خرداد ۹, یکشنبه

مراکز رفاهی بنام معلمان به کام.........؟

رسانه ها : همه ی فر هنگیان سبد رفاهی دریافت می کنند
 
این خبر در حالی اعلام می شود که  بسیاری از کار مندان دولت بدون هیاهو از مزایای این گونه سبد ها سال هاست بر خودار می باشند و بخشی از کار مندان هم ابتدای سال 89 این سبد کالا را در یافت کرده اند .

مدیر عامل اتحاديه تعاوني‌هاي مصرف فرهنگيان ايران می گوید:  ارديبهشت امسال،  وزراي آموزش و پرورش، تعاون و بازرگاني توافق کرده اندتا سبد كالاي ويژه‌اي شامل برنج، روغن، شكر، گوشت قرمز، تن ماهي، رب گوجه فرنگي و مواد شوينده به صورت يارانه‌اي به فرهنگيان تحويل داده شود. این تفاهم نامه ی وزیر وهمتایانش جهت تا مین اعتبار در انتظار تایید معاون اول رئیس جمهور است .



معلمان سبد دو سال قبل را هنوز فراموش نکرده اند .سبد رفاهی که مناسبتش ماه رمضان اعلام شده بود و در برابر آن  مبلغ ۱۷۰۰۰تومان از حقوقشان کم شد .سیستم عجیب و غریب توزیع آن سبد صحنه هایی تاسف انگیز ی را رقم زدو  بسیاری از معلمان عطای این نوع رفاه را به لقایش بخشیدند.
حاجی بابایی قبل از اینکه بهارستان را به مقصد وزارت ترک کند از مدافعان بهبود وضعیت معیشت و رفاه معلمان بود .او آموزش وپرورش را مسئول نابسامانی رفاه معلم ها می دانست .او گفته بود تصمیمات وزیر در بحث معیشت معلمان باید اثار داشته باشد . حاجی بابایی وقتی وزیرشد از تغییر در شیوه ی  اداره ی صندودق ذخیره فر هنگیان  وعده داد و در خصوص مراکز رفاهی و خدماتی معلمان سیاست خودرا بر خدمات رسانی بهتر و نه منفعت اندوزی اعلام کرد .


 آموزش وپرورش در خصوص برنامه های ارتقا معیشت و رفاه برای معلمان سخن زیاد می گوید . معلمان هم تشکیل کمیته معیشت مرکزی را شاهد بوده اندو هم30 راهکار علی احمدی را برای ارتقا معیشت و رفاه خود مطالعه کرده اند .  همه ی این کمیته هاو راهکار ها اثر ملموسی در بهبود رفاه و کاهش هزینه های معلمان نداشته و همگی به فراموشی سپرده شده اند.
 واقعییت این است که فضا برای ارائه خدمات و ایجاد رفاه برای معلمان در این وزارتخانه وجود دارد.
معلمان می پرسند:  چرا با وجود اینکه املاک تعاونی های مصرف و باشگاه های فرهنگیان و خانه های معلم همگی متعلق به آموزش وپرورش است وبسیاری از کارمندان و پرسنل این مراکز هم اموزش وپرورشی هستند خروجی آنها برای معلمان کاهش هزینه و یا رفاهی را به همراه نداشته است.؟؟
 اتحادیه تعاونی های مصرف فرهنگیان ایران هم اکنون با ۶۰۰ تعاونی مصرف و یک میلیون ۵۰۰ هزار عضو از بزگترین اتحادیه ها وتعاونی های کشور است .تا مین نیاز های مصرف کنندگان عضو و کاهش هزینه ها و قیمت ها از اهداف اصلی تشکیل این تعاونی ها برای معلمان بوده است .
اما خرید از این تعاونی ها هم از جهت کیفیت و هم از جهت قیمت مو جب کاهش هزینه برای فرهنگیان نمی شود . معلمان به هنگام مراجعه به تعاونی های مصرف با کالا های بی کیفیت و گرانتر یا مشابه با بیرون مواجه می شوند.
داستان باشگاه های فر هنگیان هم بهتر از تعاونی های مصرف نیست .
این مراکز هم عموما از طرف مدیران مناطق و ساز مان ها بدون در نظر گرفتن شرایط ویژه برای معلمان به بخش خصوصی اجاره داده شده است و تنها تابلو و عنوانشان از ان معلمان باقی مانده  است .منو  و ورودی  این مراکز رفاهی هم از بخش خصوصی گرانتر ویا مشابه انها است . و فلسفه وجودی این مراکز برای معلم ها مبهم است .
آموزش وپرورش باید به دنبال یک بازنگری کلی در شیوه و نوع و تعریف خود از خدمات رفاهی به  فرهنگیان باشد . اجاره دادن این مراکز را به بخش خصوصی صراحتا ممنوع کند . و بین فر هنگی و غیر فرهنگی تفاوت و امتیاز خاص قائل شود . تعاونی های مصرف فرهنگیان هم ملزم شوندکالا های مورد نیاز خودرا از از تولید کننده اولیه تهیه کنند در پایان هر سال مالی اعلام بیلان کنند . اجازه دهد نمایندگان معلمان هر منطقه از ارکان نظارت بر عملکرد این مراکز  باشند.
این حق معلمان است که  از وزیر بخواهند طرحی نو در اندازد تا وجود این مراکز و تعاونی ها موجب کاهش هزینه ها برای انهاگردد و حداقل رفاه را برایشان به همراه داشته باشد .

منبع : آقا اجازه

خبرهایی کوتاه از برخی آموزگاران بازداشت شده

 محمد علی شیرازی،عضو هیآت مدیره کانون صنفی یزد که یکشنبه پیش، بازداشت شده بود،بعدازظهر امروز 89/3/9 با سپردن وثیقه آزاد شد. 
همچنین محمد علی شاهدی دیگر عضو این کانون،که به همراه شیرازی احضار و بازجویی شد نیز هم اکنون آزاد می باشد.
 
اسماعیل عبدی،که در 89/2/29 دستگیرگردید،امروز بعدازظهراز اوین با منزل تماس گرفته است و به خانواده خود گفته که برای روز پنج شنبه 89/3/13 می توانند برای نخستین بار به ملاقاتش بروند. عبدی مرحله بازجویی خود را،پیرامون یک ماه دانسته و از سلامت نسبی خود خبرداده است.
پنج شنبه گذشته نیز خانواده های باغانی و بهشتی دبیر کل و سخنگوی کانون صنفی معلمان،همچنین خانواده ی علی رضا هاشمی،دبیرکل سازمان معلمان برای بار دوم با آنها دیدار داشته اند. گفتنی است این سه نفر از 89/2/8 تاکنون در بازداشت بسر می برند.
دیروز جمعه نیز تنی چند ازکانون صنفی معلمان به دیدار خانواده ی رسول بداقی،عضو هیآت مدیره ی کانون صنفی معلمان رفتند. بداقی نزدیک به 20 روز است که از اوین به زندان رجایی شهرکرج برده شده است. همسر بداقی،دیدار با رسول و رفت و آمد از اسلامشهربه رجایی شهر را در سنجش بااوین بسیار سخت تردانسته است،به گونه ای که هم اینک،ملاقات خانواده با بداقی هر دوهفته یک بار روی می دهد. تاریخ برگزاری جلسه نخستین دادگاه پرونده ی کنونی بداقی نیز89/4/13 اعلام گردیده است. لازم به یادآوری است که از بازداشت بداقی تاکنون نه ماه می گذرد.  
برشي از دغدغه هاي يك آموزگار