۱۳۸۹ خرداد ۱۹, چهارشنبه

چگونه خلاقیت دانش آموزان را پرورش دهیم؟


ایجاد تفکرخلاق، یکی از اهداف مهم آموزش وپرورش می باشد.
همه افراد دارای استعداد خلاقت میباشند و با تغییرات جزیی درکار و روش های تربیتی و آموزشی اولیای خانه و مدرسه ، می توان"دانش آموزخلاق" تربیت نمود.

۱۳۸۹ خرداد ۱۸, سه‌شنبه

نگاهي گذرا به آموزش و پرورش،از مشروطه تاكنون/ اسماعیل عبدی

برشي از دغدغهاي يك آموزگار: حدود يك قرن است كه ايران رو به زوال بي سوادي پيش ميرود و هنوز موفق به اين امر نشده است! از نظر پژوهش گران ،  جامعه ي ايراني با پيشينه ي تاريخي آموزشي بيش از 4 هزار ساله آريايي و تاسيس دانشگاه جندي شاپور كه دانش پژوهان ملل ديگر را به ايران مي آوردند ، امروزه بايد داراي بهترين نظامهاي آموزشي و بي سوادي در آن  نزديك به صفر باشد.  در اين نوشته  به تاريخچه اي از چگونگي تحولات  نظام آموزشي از مشروطه تا به حال و ساختار نوين آموزش در ايران مي پردازيم  و همچنين دلايل توفيق نيافتن كشورمان در زوال بي سوادي را،  مورد بررسي قرار مي دهيم: 
 

۱۳۸۹ خرداد ۱۷, دوشنبه

دوره تابستاني آموزش ضمن خدمت فرهنگیان با عنوان "طرح بصیرت"

تقريرات :دوره آموزش ضمن خدمت فرهنگیان با عنوان طرح بصیرت با همکاری حوزه علمیه قم توسط دفتر همکاری حوزه و آموزش و پرورش در تابستان برگزار می شود.
معاون دفتر همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت:
دوره آموزش ضمن خدمت فرهنگیان در تابستان سال جاری با عنوان بصیرت یک برای مربیان و معلمان سراسر کشور با همکاری حوزه علمیه قم برگزار می شود.

حجت الاسلام احمدی افزود: در این دوره های آموزشی، 6 دوره آموزش کد دار از 27 رجب تا نیمه شعبان در قالب کارگاه های آموزشی ارائه می شود که محتوا و منابع آن توسط حوزه علمیه قم تامین خواهد شد.

محمود بهشتی لنگرودی دوباره بازداشت گردید

برشي از دغدغه هاي يك آموزگار : محمود بهشتی لنگرودی،سخنگوی کانون صنفی معلمان،بعداز ظهر روز 89/3/16 دوباره بازداشت گردید. این دستگیری دیگر بار،درحالی روی می دهد که ایشان روز سه شنبه هفته گذشته89/3/11 پس از سپری کردن 35  روز بازداشت، با سپردن وثیقه،از اوین آزاد گردیده بود. بر پایه سخنان همسر بهشتی،ایشان امروز صبح به دادسرای یک اوین فراخوانده شد که در ساعت 13 به همراه همسر به اوین مراجعه می نماید؛اما پس از گذشت چند ساعت، از درون زندان با همسرش تماس تلفنی می گیرد و از بازداشت خود خبر می دهد. بهشتی همچنین دلیل این بازداشت را، در پیوند با اتهام پیشینش اعلام کرده است.