۱۳۸۹ فروردین ۲۰, جمعه

بازگشت دوباره


.¸¸ . . . ¸,.,¸.
. . . . ¸,’ ¸,. . ¸ `-,”~-~’,¸,.¹-~-._¸,.سلام دوستان گلم
. . . . ) . ‘”¨ . .):. .`-,;:.`,’;;‘¸,.¹¯¸¸,.-
. . .,-’ , , , , ,-‘;:.. . .`-¸;:.`,’--~’`,¯-.,¸_,
. . (. ,•¸,-~’¨|;;;::.. .. . “-,;:/,`,-~-~¬¯. . . . . . .¸,..,¸ . . . . .¸,.-~--.¸_
. . . ¨`” . . . .|;;;:::.. . .. . ¯¯`*¬~---~~¬¬”``~-,;:;;`”~--~”:;;::,-“’’``¯¨`
. . . . . . . . . \;;;::… . … , زود بیا يين آپمو ببینين .... ¨`-,;;:;;::;;::;:;:`¬~-.¸
'``````````````/;;;:;::… ,, ..:;, :… ,, .. :;,:;,. . ., ¸ . . . .`,;;:;:::;:;:;;-~”`¨
, . . . . . . . .|;;::;:... .:; .:;;¸ . . ,, ..:;,, .. :. . ..:’ .. . . |;;::;;:;:;;”-~¬~-.,¸.-~’
. . . . . . . . . \;;::.. . `` .:;;;, . . . ,, ..:;, :… ,, .. :. . . . ,’`”~-,;;:;:;;.¸.,~--“`¨
. . . . . .¸.-~¬”`,-‘;:. . ..:;;::... .. .. . .. ... ..:;;. . . . .,’ . . . .`”*”`¯
. . . . . l’:,~-¬`;;:¸.-~¬”```”¬~--~¬, ..:;;¸-‘¨¯`\;:.. ./
. … . . |`|/`”,-‘¯ . . . . . . . . . . . . .`,.::;;\ . . . `,;:.\
. . . . . .l,/`/,.¸ . .با این اسب بیا يين. . . . ).::;;\ . . . .`¸;:`,
. . . . . ./ (-.¸ ) . که زودتر برسید ..-“.:,-“’ . . . . . \;:./
 


بعداز مدتي وقفه دوباره اومدم كه بگويم هستم ونه خسته!!! بلكه صبور و با دنيايي از تجربه!!! اومده ام كه بگويم حذف انديشه ها اگر روزي در نظر تنگ نظران يك زهر چشمي بود!!!  لكن در دنياي صبرو استقامت ما "حذف انديشه" جايگاهي ندارد. صداي حق هميشه ماندني و شنيدني است گرچه با پارازيت هايي بخواهند به خيال خود آن را ظاهراًخاموش كنند.!!! زهي خيال باطل!!! 
بيست و نهم بهمن وقتي خواستم وارد وبم در  "بلاگفا" بشم ،اين پيغام را ديدم "دسترسي به اين وب امكان پذير نمي باشد " اين پيغام، پيغام آشنايي بود و انتظارش رو داشتم و مي دانستم كه كسي دارد مي پايد ، از چند روز قبلش هم مي دانستم !!! چون دائما كنترل مي كردم و مي دانستم كه چه كساني و  به دنبال چه چيزي هستند.؟!!! به هر حال شد آنچه كه نبايد مي شد. ما نه با كسي دشمني داريم ونه دشمني در انديشه ما جا دارد. 

به قول امام جعفرصادق (عليه ‌السلام):

إیّاکُمْ وَالخُصُومَةََ فَإنَّهَا تَشْغَلُ القَلْبَ وَتُورِثُ النِّفاقَ وَتَکْسِبُ الصَّغائِنَ.
از خصومت بپرهیزید، زیرا که دل را به خود مشغول دارد و نفاق به ارث گذارد و باعث کینه‌توزی شود.
Keep away from hostility, for it occupies the heart, gives rise to hypocrisy, and creates ill will within the heart.

انشاءالله بتوانم در پست هاي بعدي مفصل تر صحبت كنم و بنويسم. جا دارد از همه دوستاني كه چه در خارج وچه در داخل همراهم بودند تشكر كنم، ازجمله همكاران در"سخن معلم" ، صداي معلم و.... كانون هاي صنفي معلمان و انديشه هاي سبز معلمي ديگرو حتي غير معلم، كه اگر بخواهم نام ببرم ساعت ها بايد بنويسم ، بدين جهت پوزش مي خواهم. اميد وارم سال جديد ، سال پيروزي و بهروزي براي همه كساني كه  به ميهن خويش "ايران" عشق مي ورزند ،در هر كجاي دنيا كه هستند ، باشد. 
و با شعري از حافظ اين پست را به پايان مي رسانم.
رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند
چنان نماند چنین نیز هم نخواهد ماند

من ار چه در نظر یار خاکسار شدم
رقیب نیز چنین محترم نخواهد ماند

چو پرده‌دار به شمشیر می‌زند همه را
کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند

چه جای شکر و شکایت ز نقش نیک و بد است
چو بر صحیفه هستی رقم نخواهد ماند

غنیمتی شمر ای شمع وصل پروانه
که این معامله تا صبحدم نخواهد ماند

ورود‌ زبان انگليسي به دوره ابتدايي ... مسئولان به جای این تغییرات صوری ، نگرش خود به " زبان دوم " را تغییر دهند !





سخن معلم : بدون تردید آشنایی با یکی از زبان های خارجی معتبر یکی از رموز موفقیت در عرصه های مختلف زندگی است .

متاسفانه وضعیت آموزش زبان انگلیسی در مدارس چندان رضایت بخش نیست .

به ندرت می توان دانش آموزی را یافت که توانسته باشد از طریق آموزش رسمی در مدارس به تسلط در زبان ( انگلیسی ) دست یافته باشد !

در این یادداشت به دنبال یافتن مقصر نیستم هرچند مهم ترین عامل در این زمینه را نوع نگرش مسئولان نسبت به کلیت یادگیری این زبان می دانم .

هنوز بسیاری از مسئولان زبان انگلیسی و مشابه را با زبان بیگانه یاد می کنند !

در نوع نگرش مسئولان همین بس که برای یادگیری این درس در سطح متوسطه که دوران مهمی است در سال اول دبیرستان فقط 3 ساعت در هفته و در سال دوم و سوم فقط دو ساعت ( معادل یک زنگ ) در هفته به این درس اختصاص داده می شود !
واقعا اگر معلمی هم بخواهد به صورت جدی وارد فرآیند یادگیری شود با این وقت محدود چه می تواند بکند ؟
در حالی که به نظر می رسد یادگیری این زبان یک ضرورت است و کلید ارتباط با دنیای بیرون محسوب می شود .
اخیرا بحث ورود آموزش زبان انگلیسی به دوره ابتدایی مطرح شده است ؛ هرچند این بحث سال هاست که وجود دارد و هنوز اجرایی نشده است !


بخوانید :

" ورود‌ زبان انگليسي به دوره ابتدايي


تاريخ و ساعت : ۱۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱:۰۷ کد خبر : 24391
وزير آموزش و پرورش گفت: ورود درس زبان انگليسي به دوره ابتدايي در شوراي عالي آموزش و پرورش در حال بررسي است.
حميدرضا حاجي‌بابايي در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت:در تحول بنيادين آموزش و پرورش، براي كاهش حجم كتب درسي فكر شده است،همچنين اين كتاب‌ها از لحاظ حجم و محتوا مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
وي گنجانده شدن درس زبان انگليسي در دوره ابتدايي را مورد بحث فراوان دانست و بيان كرد: اين درس به شدت در شوراي عالي آموزش و پرورش مورد بحث است و بعد از جمع‌بندي نظرات كارشناسان، نظر نهايي اعمال مي‌شود . "
به عنوان معلمی که سال هاست این درس را تدریس می کنم باید بگویم که علاوه بر نگرش نادرست مسئولان نسبت به این درس ، معلمان هم رغبت چندانی برای ایجاد فضای جدی یادگیری در کلاس ندارند !

شاید تکنولوژی آموزشی برای یادگیری این درس و نیز امکاناتی چون آزمایشگاه زبان و... در مدارس ضعیف و یا ناچیز باشد اما نکته مهم آن است که نه اراده و انگیزه کافی در دانش آموزان و نه در معلمان برای چالش در مورد یادگیری این درس وجود ندارد !


به نظر می رسد اگر قرار است تحولی در آموزش زبان انگلیسی صورت گیرد باید به صورت کیفی و نه کمی صورت گیرد .


بهتر است به جای رشد طولی ، به محتوا و کیفیت کار افزوده شود ضمن آن که به صورت هم زمان ورود این درس به مقطع ابتدایی هم به صورت جدی و متفاوت مورد مطالعه قرار بگیرد .


برای ایجاد انگیزه در معلمان هم باید این مساله در یک دیدگاه کلی و سیستمی مورد مطالعه قرار بگیرد و نقش اول در سیاست گزاری و برنامه آموزشی باید به معلمان داده شود چرا که مجری و تعیین گر اصلی همان معلمان هستند ...

ترجمه متن های خارجی به زبان فارسی و برعکس

ترجمه متن های خارجی به زبان فارسی و برعکس – Client for Google Translate





حتما شما تازگی ها متوجه شده اید که سرویس گوگل قابلیت ترجمه فارسی را نیز به قسمت translate خود اضافه کرده است. این بخش از گوگل که با آدرس http://translate.google.com قابل دسترسی می باشد که قابلیت ترجمه اکثر زبان ها ( از جمله فارسی) را به یکدیگر را دارد.
مرورگر خود انتخاب می کنید یک آیکون کوچک در کنار متن انتخاب شده ظاهر شده که با کلیک بر روی آن ترجمه مورد نظر به شما نشان می دهد.
این نرم افزار بعد از نصب یک آیکون در قسمت inactive ico ویندوز (برنامه های کنار ساعت سیستم) ایجاد می کند که با یک کلیک قابل دسترسی است.
Client for Googele translate یک نرم افزار فوق العاده برای ترجمه متن های خارجی شما به فارسی یا هر زبانی که شما بخواهید است. این نرم افزار شما را قادر می سازد تا با یک کپی  پیست آسان یا تایپ متن مورد نظر خود و زدن گزینه ترجمه، ترجمه متن را در اختیار شما قرار می دهد و سپس هر متنی را که در هر سایتی پیدا کنید و در این نرم افزار کپی کنید و ترجمه را دریافت کنید. فقط کافی است در همان لحظه به اینترنت وصل  باشید و سپس هر متنی را که در هر سایتی پیدا کردید در این نرم افزار کپی کنید و ترجمه را دریافت کنید.این نرم افزار هر بیست ثانیه با سرویس اصلی خود ارتباط برقرار می کند و اطلاعات جدید را دریافت می کند. در ضمن وقتی شما یک نوشته را در یک صفحه وب در
مرورگر خود
 انتخاب می کنید یک آیکون کوچک در کنار متن انتخاب شده ظاهر شده که با کلیک بر روی آن ترجمه مورد نظر به شما نشان می دهد.
این نرم افزار بعد از نصب یک آیکون در قسمت inactive ico ویندوز (برنامه های کنار ساعت سیستم) ایجاد می کند که با یک کلیک قابل دسترسی است.
قابلیت های کلیدی نرم افزار:
  • ترجمه متون در چند ثانیه.
  • کم حجم بودن و استفاده بسیار ناچیز از سیستم.
  • دسترسی بسیار آسان.
  • کاربری بسیار آسان برای همه.
  • ترجمه همه زبان های زنده دنیا به یکدیگر.
  • بی نیاز ساختن شما از قسمت ترجمه سایت گوگل.
  • رایگان بودن نرم افزار.
  • سازگاری کامل با ویندوز ویستا.
  • و…

download دانلود - لینک مستقیم پسورد فایل: www.royansoft.com
تصویری از محیط برنامه
download-2لینک کمکی - سرور رپیدشر سایت سازنده
لینک منبع
با حجم 2.25 مگابایت



  • دانلود تمام لغت نامه های فارسی نرم افزار بابیلون - All Dictionary Farsi For Babylon







  • رویان سافت

    آیا رایانه من امن است ؟

    اگر در کامپیوتر تان علائم زیر را دیدید ممکن است یک برنامه جاسوسی ( Spyware ) به شما حمله کرده باشد دراین صورت بهتر است فوراً برنامه آنتی ویروس خود را بروز کنید و در صورت مرتفع نشدن مشکل یک Anti- Spyware روی سیستم خود نصب کنید.
    1- به طور مرتب پنجره های تبلیغاتی به شکل Pop-up برایتان باز می شود : یکی از علائم وجود برنامه های جاسوسی در یک کامپیوتر باز شدن مکرر پنجره های تبلیغاتی روی صفحه نمایش است . اگر به محض روشن کردن کامپیوترتان و حتی بدون اینکه به اینترنت متصل شوید هم این تبلیغات را می بینید کامپیوتر شما مورد حمله برنامه های جاسوسی قرارگرفته است .
    2- تنظیمات کامپیوتر تان به هم می خورد . نمی توانید آن را به حالت اولیه برگردانید : برخی برنامه های مغرب این توانایی رادارند که با ورود به یک سیستم صفحه پیش فرض مرورگر اینترنت) web Browser ) را عوض کنند واگر کاربرمجدداً صفحه پیش فرض خود را برای مرورگر گریش انتخاب کند با Restart شدن کامپیوتر دوباره این تنظیمات بهم می خورد .
    3- منوهای جدیدی در مرورگر اینترنت شما ایجاد می شوند : نرم افزار های جاسوسی می توانند نوار ابزارهایی ( toolbar ) به مرورگر اینترنت اضافه کنند . در صورتی که بتوانند این نوار ابزار ها را بردارید با Restart شدن کامپیوتر مجدداً بر روی سیستم تان نصب می شوند .
    4- کامپیوتر تان کند می شود : از آنجا که این برنامه های جاسوسی طوری نوشته شده اند که بتوانند کلیه فعالیت های کاربر را کنترل کند . باعث ایجاد اختلال در برنامه ها و در نتیجه کندی سیستم می گردند .

    آشنایی با فایروال ها
    در اینترنت ، مطمئن برانید
    اگر مدت زیادی است که با اینترنت سر و کار دارید به احتمال زیاد لغت فایروال ( Firewall ) برایتان آشناست . فایروال درست مثل دیواره ای که مانع گسترش آتش از قسمتی به قسمت دیگر می شود عمل کرده از هجوم انواع خطرات به شبکه محلی شما جلوگیری می کند .
    به زبان ساده فایروال یک برنامه یا یک قطعه سخت افزاری است که درمحل اتصال شبکه شما به اینترنت قرار می گیرد و اطلاعاتی را که میان رایانه های شما و اینترنت رد و بد ل می شود کنتر ل می کند . برای اینکه با لزوم استفاده از فایروال ها آشنا شوید فرض کنید شبکه شما بدون استفاده از فایروال به اینترنت وصل شود د ر اینصورت هر کسی می تواند به آسانی به هر یک از رایانه هایتان دست یابد آنرا بررسی و با آن اتصال برقرار کند د رآنصورت فکرش را بکنید که شبکه شما چه وضعی خواهد داشت .
    ولی با نصب یک فایروال در محل مناسب اوضاع کاملاً عوض می شود در اینصورت شما می توانید با تنظیم فیلترهای فایروال قوانین مورد نظر خود را روی شبکه تان اعمال کنید .
    تعیین کنید که کاربران شبکه شما می توانند به چه سایتهایی وصل شوند و اجازه دارند چه فایلهایی را به اینترنت بفرستند و دریافت کنند به این ترتیب به راحتی می توانید رایانه هایتان را مدیریت کنید حال که اهمیت فایروال روشن شد به تنظیمات آن می پردازیم فایروال ها قابل تنظیم است یعنی شما می توانید به تناسب کارتان و انتظاراتی که از آن دارید فیلترهایی را به آن اضافه یا کم کنید اینکه فایروال هنگام عبور دادن اطلاعات از خود ش به چه نوع اطلاعاتی توجه کند و کدام نوع آنرا بررسی کرده و جلوی عبور آنها را بگیرد به نظرشما بستگی دارد .
    می توانید با تنظیم هر کدام از به فایروال دیکته کنید که چگونه عمل کند :
    یک نشانی اگر هنگام اداره شبکه محلی خود متوجه شدید که رایانه ی از طریق اینترنت مرتب به شبکه شما وصل می شود و بار ترافیکی زیادی ایجاد می کند می توانید از فایروالها ی خود بخواهید که به آن رایانه به نشانی مشخص اجازه ورود به شبکه را ندهد .
    2- نام حوزه از آنجا که نشانی یک عدد 32 بینی واستفاده از آن راحت نیست ، به همه در اینترنت علاوه بر نشانی یک نام حوزه اختصاص می دهند.
    شما می توانید فایروالها را طور ی تنظیم کنید که رایانه های شبکه ی محلی بتواند به سایتهای خاص با نشانی حوزه مشخص دسترسی داشته باشد یا اینکه با مشخص کردن نام حوزه ها در فایروال به رایانه های شبکه هایتان اجازه دهید که از آن سایتها دیدن کنند .
    3- پورت و پروتکل : فایروالها می توانند از طریق شماره پورتها ی رایانه ها که برای ارتباط با یکدیگر به کار می بردند، اطلاعات خاص را در بانک اطلاعاتی فایروال مشخص کرد . در اینصورت هنگام وارد یا خارج شدن اطلاعات فایروال محتوای آنها را بررسی می کند و اگر با کلمات خاصی که برایش مشخص کرده یم روبرو شود اجازه نمی دهد آن اطلاعات عبور کنند .
    فایروال در برابر چه خطراتی از شما محافظت می کنند؟
    1- ویروس ها : از معمولی ترین تهدیدات برای هر رایانه به حساب می آورد و معمولاً برنامه کوچکی هستند که خود را روی رایانه های دیگر کپی کرده و به این روش به سرعت در شبکه شما پخش می شود.
    2- اشکالات برنامه ها و سیستم های عامل ها: در بعضی از برنامه های امکان دسترسی از راه دور آن هم بدون امنیت کافی فراهم شده به این ترتیب هکر ها از آن استفاده کرده و از راه دور کنترل برنامه شما را به دست می گیرد .
    3- ماکروها: اگر فایروال ها ورود و خروج اطلاعات را کنترل نکند هکرها می توانند با فرستادن قطعه برنامه ها به رایانه ها پاک کنند یا تغییر دهند و کل شبکه را از کار بیندازند.
    4- بمب های ایمیل در یک لحظه صدها هزاران بار برای یک ویروس دهنده نامه الکترونیکی فرستاده می شود و کار او را مختل می کند تا جائی که این سیستم دیگر نمی تواند نامه ها را دریافت کند و از کار می افتد .
    5- در بسیاری از مواردی که به سایتها حمله می شود هکرها برای وصل شدن به سعی می کنند به این درخواستها پاسخ دهند نمی تواند سیستم درخواست دهنده را پیدا کند و گیج می شود : به این ترتیب وقتی تعداد این نوع درخواستها زیاد باشد کند می شود در نهایت از کار می افتد هر فایروال با توجه به سطح امنیتی که ایجاد می کند می تواند در مقابل تعداد ی از این خطرات ا زشبکه ما محافظت کند .
    انجمن های ایران پردیس

    بعد از 8 سال تازه فهميديم كه 12 ميليون دانش آموز داريم، نه 14 ميليون

    رئيس مركز آمار وزارت آموزش و پرورش:
    بعد از 8 سال تازه فهميديم كه 12 ميليون دانش آموز داريم، نه 14 ميليون

          آفتاب يزد : 19 /1 / 89 -    رئيس مركز آمار فناوري و نيروي انساني وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه در طول سال هاي گذشته وضعيت كار آماري در وزارت آموزش وپرورش بسيار نامناسب بوده است گفت: پس از افتتاح مركز آمار وزارت آموزش و پرورش، بعد از 8 سال تازه فهميديم كه 12 ميليون و800 هزار دانش آموز داريم، نه 14 ميليون دانش آموز. اسدي گرمارودي در گفتگو با ايلنا، با اشاره به نادرست بودن آمار 14 ميليون دانش آموز كه پيش از اين از سوي وزرا و مسئولان اسبق اين وزارتخانه اعلام شده بود، گفت: 12ميليون و 800 هزار دانش آموز با 128 هزار مدرسه داريم و اين آمار كه 14 ميليون دانش آموز داريم درست نيست؛ چرا كه ما 13 ميليون دانش آموز هم نداريم. وي افزود: از اين پس مسئولان بايد آمار دقيقي از حوزه فعاليت خود داشته باشند و اين آمار را به روز در سايت وزارتخانه خواهيم داشت تا هر كسي كه بخواهد بتواند آن را ببيند. گرمارودي از نصب سخت افزارهاي موردنظر براي جمع آوري آمار در مناطق آموزش و پرورش تمام استان ها خبر داد و گفت: اين امكانات تا مدارس نيز گسترش مي يابد به شكلي كه اگر امروز 10 دانش آموز ترك تحصيل كردند، فردا هشت صبح بتوانيم در سايت، آمارآن را ببينم.

    ۱۳۸۹ فروردین ۱۹, پنجشنبه

    دیدار با کریمیان مشاور معاون وزیر در امور تشکل ها


    كانون صنفي معلمان ايران :روز شنبه 89/1/14 سه تن از اعضاي كانون صنفي معلمان،با حضور در وزارت خانه ي آموزش و پرورش ،با كريميان،مشاور معاون وزير در امور تشكل ها ديدار نمودند. در اين ديدار كه معارفي،باغاني و بهشتي از طرف كانون حضور داشتند، به وضيعت بد معلمان دربند، و بي توجهي شگفت آور وزارت خانه نسبت به اين موضوع اعتراض گرديد. در اين جلسه درباره ي پرونده رسول بداقي،عضو هيآت مديره كانون صنفي معلمان و بلاتكليفي بيش از 7 ماهه ي پرونده ايشان،توضيح داده شد. به ويژه از قطع حقوق او انتقاد گرديد. درباره ي شرايط وخيم محمد داوري،عضو شوراي مركزي سازمان معلمان، و خبرهاي بسيار نگران كننده درباره ي او و پرونده اش،مطالب بسياري گفته شد. به خصوص ازوضعيت مادر ناتوان ايشان كه در بجنورد زندگي مي كند و براي ملاقات با فرزندش مجبور است 1000 كيلومتر را طي كند. از هاشم خواستار،معلم بازنشسته وعضو هيآت مديره ي كانون صنفي خراسان نيز سخن گفته شد كه به دو سال حبس محكوم شده است و در حال حاضر در زندان وكيل اباد مشهد دربند است. از آقاي كريميان پرسش گرديد، نهاد حقوقي وزارت در رابطه با معلمان دربند،تاكنون چه اقدامي نموده است؟ مگر نبايد اين مجموعه از حقوق معلم به دفاع برخيزد!؟ آيا اين وزارت خانه توانايي درخواست تعييت تكليف و رعايت حقوق قانوني نيروهاي خويش را هم ندارد؟
     در ادامه جلسه به پرونده ي فرزاد كمانگر اشاره شد كه به اعدام محكوم شده است. معلم كردي كه هيچگاه اتهامش -عضويت در گروه هاي معاند با جمهوري اسلامي - را نپذيرفته و به گفته ي وكيلش بي گناه است. همچنين درباره ي علي قنبري،بحث شد؛معلم پاكدشتي كه به تازگي به اعدام محكوم شده است. بنا به گفته ي خانواده ي ايشان، اتهام او كه يك بار در سال 86 به خاطر آن به 6 ماه انفصال از خدمت محكوم شده است، رد و بدل چند ايميل است. قنبري با 16 سال سابقه كاردر آموزش و پرورش و مدرك فوق ليسانس، استاد دانشگاه پيام نور نيز مي باشد و بنا به گفته ي همسر فرهنگي اش، ايميل او را بسياري از دانشجويانش داشته اند و براي او ايميل هاي زيادي فرستاده مي شده است.
     در پايان كريميان نيز قول به پيگيري  و انتقال مطالب مطروحه به وزير را داد.

    اتصال فيبرنوري به منازل در ايران آغاز شد

    همشهري - طاهره ساعدي : بالاخره پس از چندين سال طلسم اتصال فيبر نوري به منازل شكسته شد و به گفته يك مقام شركت مخابرات قرار شده اجراي آزمايشي اين پروژه مهم در 2‌ استان بوشهر و مازندران آغاز شود . مديرعامل شركت مخابرات ايران 15 فروردين از اجراي پروژه اتصال فيبرنوري به منازل (fibre to home) در 2 استان بوشهر و مازندران به‌صورت آزمايشي خبر داد و گفت: اين طرح در كشورهاي مختلف دنيا انجام شده و در كشور ما نيز انجام آن ممكن است اما اجراي آن به نياز كاربران بستگي دارد.


    صابر فيضي در گفت‌وگو با مهر با بيان اينكه برخي اقدامات اجرايي اين پروژه انجام شده است، افزود: فاز آزمايشي اين طرح در 2 استان بوشهر و مازندران به اتمام رسيده اما اجراي عمومي آن هنوز مقرون به صرفه نيست.
    وي با بيان اينكه با اجراي پروژه fibre to home به جاي كابل مسي به كاربران خانگي، ادارات و مؤسسات، فيبرنوري ارائه مي‌شود، گفت: فيبرنوري سرعت ارتباط را در حد چشمگيري افزايش مي‌دهد اما جايگزيني فيبرنوري به جاي كابل مسي زماني مقرون به صرفه خواهد بود كه محتواي ديجيتال بسيار زيادي روي شبكه‌ها تعريف شود و كاربران نياز به داشتن سرعت بالا را احساس كنند اما در حال حاضر كاربران از اكثر كاربردهاي اينترنت و شبكه‌هاي مخابراتي آگاه نيستند و از آن استفاده نمي‌كنند.
    دكتر جواد صالحي، مدير آزمايشگاه شبكه‌هاي نوري دانشكده برق دانشگاه صنعتي شريف و مجري پروژه اتصال فيبرنوري به منازل در اين دانشگاه با ابراز خرسندي از درك اهميت اين موضوع در وزارت ارتباطات به همشهري گفت: ما از 6‌سال پيش در آزمايشگاه، اتصال شبكه‌هاي فيبرنوري به دانشگاه را شروع كرديم.
    هر چند در حال حاضر در زمينه اجرايي شدن آن در كشور از تجربيات و مطالعات پژوهشي ما استفاده‌اي نشده است كه البته مي‌توانست در رفع بعضي مشكلات و نواقص ايجاد شده حين انجام كار مؤثر باشد، ولي خوشحاليم كه در معرفي اين تكنولوژي نقش داشتيم و نگاه وزارتخانه در اين زمينه تغيير يافته است.
    به گفته دكتر صالحي، دنيا به سمت اين تكنولوژي پيش مي‌رود. در حال حاضر اجراي اين پروژه در ژاپن 60‌درصد پيش رفته است و در كشورهاي اروپايي مانند سوئيس، آلمان، هلند و برخي كشورهاي ديگر و به‌طور وسيع در آمريكا در حال اجراست؛ حتي گوگل قصد دارد براي ارائه برخي سرويس‌هاي جديد خود، پروژه اتصال فيبرنوري به منازل را پياده‌سازي‌ كند. سرعت اينترنت در نسل دوم پروژه اتصال فيبرنوري به منازل حدود 5/2 تا 5 گيگابيت در ثانيه خواهد بود.
    دكتر صالحي با اشاره به اين موضوع ‌افزود: به اين ترتيب شما قادر خواهيد بود يك كتاب را از يك كتابخانه معروف دنيا فقط در عرض چند صدم ثانيه دانلود كنيد يا به تمام بازارهاي دنيا دسترسي داشته باشيد. از سوي ديگر در كاهش ترافيك نيز تأثير بسيار زيادي خواهد داشت بنابراين در تمام عرصه‌هاي جامعه تأثير مثبت خواهد داشت.
    وي ادامه داد: بهره‌وري از اين تكنولوژي نياز به سياستگذاري، سرمايه‌گذاري زياد و همچنين بازنگري بعضي قوانين مثل محدوديت سرعت استفاده از اينترنت دارد؛ با اين حال قابل پياده‌سازي‌ است.
    فناوري اتصال فيبرنوري به منازل به‌صورت چشمگيري در دنيا در حال گسترش است و در سال‌هاي اخير در دستور كار بسياري از كشورها قرار گرفته و به‌عنوان يكي از راه‌هاي برون‌رفت از عقب‌ماندگي ديجيتال عنوان شده است.
    چنانچه اين طرح از سوي مسئولان مخابرات مورد توجه قرار گيرد و سرمايه‌گذاري كلاني روي آن شود، به‌طور قطع مي‌تواند مشكل اينترنت كشور را با بازده فني و اقتصادي بالاي خود به كلي برطرف كند.

    اولین جلسه رسمی هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران


     
    اولین جلسه رسمی هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران

    سه شنبه 89/1/17 اولین جلسه رسمی کانون صنفی معلمان ایران در منزل یکی از اعضا برگزار شد ، یکی از افراد حاضر به سخن معلم چنین گفت :


    " در این جلسه پیرامون مسائل مختلفی بحث و تبادل نظر شد که اهم آن عبارتند از :


    1-مسائل نظام جدید آموزشی و اختلافات وزراتخانه و مجلس در این مورد


    2-موضوع بازنشستگی پیش از موعد و اختلاف وزیر و رئیس جمهور در این باره


    3-هفته معلم و بزرگداشت آن


    4-همکاران دربند رسول بداغی ، محمد داوری ، هاشم خواستار ، عبدالرضا قنبری و...


    در این جلسه که بیش از 3 ساعت به طول انجامید موارد زیر به تصویب رسید :


    1)ارائه بیانیه پیرامون وضعیت آموزش و پرورش و مسائل صنفی – اجتماعی همکاران


    2)بزرگداشت روز معلم با حضور بر سر مزار دکتر خانعلی در ابن بابویه


    3)جمع آوری کمک های همکاران برای اهدا به خانواده های معلمان در بند


    4)دیدار گروهی با خانواده های عزیزان در بند به ویژه معلم پاکدشتی آقای قنبری که به ناحق به اعدام محکوم شده است .

    محمود بهشتي لنگرودي اعتصاب غذا كرد

     












    از امروزصبح 89/1/18 محمود بهشتي لنگرودي،سخنگوي كانون صنفي معلمان، به اعتصاب غذاي نامحدود دست زد. اين اعتصاب غذا در اعتراض به شرايط ناگوار معلمان دربند: رسول بداقي، محمد داوري،هاشم خواستار و ...صورت مي گيرد؛معلمان مظلومي كه ماه هاست در زندان بسر مي برند و از حقوق قانوني و شرعي خويش محرومند. معلماني كه خانواده هايشان در رنج و اضطرابند و فريادشان از اين ستم، گوش شنوايي نمي يابد! اعتراض به ديدگان به راه "شكيبا و ستايش و شبنم" بداقي، كودكان خردسال رسول؛ همدردي با پيرزني كهنسال، كه براي ديدن فرزند فرهنگي خويش،محمد داوري، بايستي ساعت ها رنج سفر از خراسان، بر جان بخرد تا شايد رخصت ديداري بيابد. اعتراض به اندوه مادر فرزاد كمانگر،كه چهار سال است با حكم دهشتناك  اعدام فرزند دلبند خويش،دست به گريبان است. همراهي با هاشم خواستار،معلم بازنشسته اي كه همچون مجرمي خطرناك،با دست بند و پابند به دادگاه برده شده است.

    اكنون كه سيزده روز از روزه ي سياسي رسول بداقي در زندان اوين مي گذرد، محمود بهشتي نيزبا اعتصاب غذاي كامل خويش، به او پيوسته است ؛باشد نداي مظلوميت معلمان دربند، بلندترشنيده شود.

     كانون صنفي معلمان ايران

    معلمان زنداني حوادث غيرعمدي آزاد مي‌شوند

    در هفته معلم
            معلمان زنداني حوادث غيرعمدي آزاد مي‌شوند
    معلمان زنداني حوادث غيرعمدي آزاد مي‌شوند




    فرهيختگان: رئيس مركز آمار، فناوري و نيروي انساني وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد فرهنگيان زنداني حوادث غيرعمدي به مناسبت هفته معلم شناسايي و آزاد مي‌شوند. تكيه رئيس مركز آمار، فناوري و نيروي انساني وزارتخانه بر زنداني حوادث غيرعمدي تاكيد بر اين واقعيت است كه فعالان صنفي فرهنگيان كه از چند ماه پيش در زندان به سر مي‌برند در شمار آزادشدگان هفته معلم نيستند و اين در حالي است كه حميدرضا حاجي‌بابايي وزير آموزش و پرورش در اولين نشست خبري خود در گفت‌وگو با فرهيختگان براي ارتباط با تشكل‌هاي صنفي فرهنگيان اعلام آمادگي كرده بود. كانون صنفي فرهنگيان ايران و سازمان معلمان ازجمله تشكل‌هاي صنفي فرهنگيان هستند كه در طول سال‌هايي كه حاجي‌بابايي در مجلس حضور داشت بارها با او ديدار كرده و مسائل فرهنگيان را در ميان گذاشته بودند و اكنون تعدادي از اعضاي اين دو تشكل از زمان وزارت محمود فرشيدي به هيات رسيدگي به تخلفات و دادگاه‌ها فرا خوانده شده و به احكام تعليق از خدمت و تبعيد محكوم شدند و تعدادي نيز اكنون در زندان به‌سر مي‌برند.
    پس از طرح وزير شدن او نيز اين تشكل‌ها با اشاره به سابقه حضور حاجي‌بابايي (در زمان نمايندگي مردم) در تجمع فرهنگيان مقابل مجلس از او خواستند همچنان با آنها ارتباط داشته باشد.
    اكنون در هفته معلم قرار است معلماني كه به دليل حوادث مالي و نداشتن استطاعت مالي در زندانند آزاد شوند ولي خبري از رايزني براي ديگر معلمان نيست.
    فرهیختگان -  ۱۸    فروردین   ۸۹
    كانون صنفي معلمان ايران (طيف صنفي)

    معلم پاکدشتی به اعدام محکوم شد

      دادگاه انقلاب در حکمی عبدالرضا قنبری، معلم دبیرستان یکی از مدارس پاکدشت و استاد دانشگاه را  به اعدام محکوم كرد. قاضی صلواتی، قنبری را تحت عنوان محاربه از طریق ارتباط با گروه های معاند که از مصادیق این موضوع داشتن ایمیل های مشکوک و ارتباط با یکی از رسانه های تلویزیونی خارج از کشور مي باشد،به اعدام محکوم کرد.براساس این گزارش،این معلم که بیش از 14 سال در مدارس و دانشگاه سابقه تحصیل دارد،روز 24 دی سال گذشته  توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. 


    كانون صنفي معلمان ايران

    سناریوی جدید جریان حاکم بر علیه مهدی کروبی - وضعیت بسیار وخیم سردبیر سایت سحام نیوز به علت شکنجه و اعتصاب غذا


    وضعیت بسیار وخیم سردبیر سایت سحام نیوز به علت شکنجه و اعتصاب غذا




    سحام نیوز: نزدیک به ۸ماه پیش مهدی کروبی، با تکیه بر اسناد و مدارک معتبر پرده از جنایت بازداشتگاه کهریزک برداشت. وی در نامه ای که خطاب به هاشمی رفسنجانی نوشته بود نسبت به اقدام تجاوز جنسی و آزار و اذیت زندانیان سیاسی در بند در برخی بازداشتگاه ها و از همه مهمتر بازداشتگاه کهریزک به شدت اعتراض نمود و خواستار رسیدگی هرچه سریعتر مقامات و مسئولان نظام شده بود. از آن روز بود که مهدی کروبی در آماج حملات گروه های مختلف و جریان حاکم قرار گرفت. حزبش را بستند. دفتر شخصی و روزنامه اش را توقیف و بسیاری از نزدیکانش را بازداشت و روانه زندان کردند.

    کروبی با ارائه اسناد مختلف و قوی ادعای خود را ثابت نمود و حتی در پاسخ به برخی رسانه ها و افراد، خواستار دراختیار قرار دادن تریبونی آزاد در جهت ثابت نمودن ادعای خود بود. البته هیچ گاه به مهدی کروبی اجازه دفاع از ادعایش داده نشد و ارائه همین مدارک و اسناد بود که باعث تعطیل شدن بازداشتگاه کهریزک شد و حتی ماجرا به مجلس نیز برده شد تا آنجا که پای سعید مرتضوی نیز به میان ماجرا کشیده شد.
    محمد داوری سردبیر سایت سحام نیوز نیز از کسانی بود که وی را به بهانه جمع آوری و تهیه مدارک مربوط به تجاوزات جنسی در کهریزک در ۷ ماه پیش دستگیر کردند.
    به گزارش خبرنگار سحام نیوزمحمد داوری از آن تاریخ تا کنون زیر سخت ترین شکنجه ها و فشارها قرار دارد. طی این مدت هر ۳ماه یکبار تنها به مادر وی اجازه دیدار و ملاقات کوتاه با وی داده شده و از هرگونه مرخصی و دیدار با دیگر اعضای خانواده خود محروم است.
    جریان حاکم با اعمال این فشارها بر محمد داوری قصد دارد تا وی در یک مصاحبه خبری و جنجالی صحت ادعاهای مهدی کروبی در خصوص تجاوزات جنسی را زیر سوال ببرد. در حال حاضر شرایط جسمی و روحی محمد داوری بسیار وخیم است . این درحالیست که وی پیش از این در بند عمومی بوده است اما به دلیل اعتراض به وضعیت بلاتکلیفی در گفت و گو با معاون وزیر اطلاعات که چندی پیش از بند ایشان دیدار داشته است بلافاصله و پس از خروج این مقام دولتی از بند عمومی به سلول انفرادی منتقل شده است . پس از آن بود که داوری برای دومین مرتبه اقدام به اعتصاب غذای نمود. در حال حاضر هیچ گونه اطلاعی از وضعیت داوری در دست نیست.
    به هر تقدیر طی ماه های اخیر به وضوح دیده ایم که هر اقدام نسنجیده از سوی جریانات اقتدار گرا بر علیه مهدی کروبی با پاسخ قاطع وی روبرو گردیده است. کروبی بارها در بیانیه ها و مصاحبه هایش گفته از که از هیچ چیز ابایی ندارد در مقابل دفاع از حقوق بر حق مردم خواهد ایستاد.

    سخن معلم

    سه ديدار و ديدگاه در مورد مسائل روز

    سید محمد خاتمی :

    مجلس بر برگزاری انتخابات آزاد، آزادی زندانیان و بازشدن فضا تمرکز کند/پشت پرده برنامه‌ریزی‌هایی که مبنای برخوردها قرار گرفته را بازگو می‌کنم

    خصوصیات جریان اصلاح‌طلب، پیروی از خط امام راحل، دلبستگی به انقلاب و جمهوری اسلامی، پایبندی به قانون اساسی است و اعتراض عمده‌ای که وجود داشته این بوده که چرا قانون اساسی درست اجراء نمی‌شود؟یا اصلا اجرا نمی‌شود یا با روش‌های غلط اجرا می‌شود/اصلاحات چیزی جز این نیست که اصل نظام و چارچوب را قبول داریم و معتقدیم اگر مسائلی و انحراف هائی هم وجود دارد با همین معیارهای موجود اصلاح شود/نمی‌دانم امسال و یا سال آینده چه کسی جوابگوی مسائل اقتصادی و بین المللی خواهد بود که لابلای مسائل سیاسی کشور گم شده است.

    کلمه:رئیس‌جمهور سابق کشورمان با تاکید بر اینکه غفلت نکردن از مطالبات و حقوق مردم و جلوگیری از تنش‌ها، مبنای کار نمایندگان مردم باشد، تصویب قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را به نفع دولت خواند و و از مجلس ...
     خواست که بر برگزاری انتخابات آزاد، آزادی زندانیان و بازشدن فضا تمرکز کند.
    به گزارش «پارلمان‌نیوز»، نمایندگان عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس در ادامه دیدارهای بهارانه خود به دیدار سید محمد خاتمی رفتند.
    در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی با تبریک سال نو ابراز امیدواری کرد که سال جاری سال پربرکتی برای جمهوری اسلامی، مردم و نمایندگان ملت باشد.
    وی افزود:«ان شاءالله شاهد سالی باشیم که در آن برکت، عزت و آرامش امنیت و رفاه باشد و همه لذت ببریم از اینکه در جمهوری اسلامی و ایران هستیم.»
    رئیس بنیاد باران سپس به بحث هدفمندشدن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت:« اگر دولت بخواهد روی روال و قانون، یارانه‌ها را هدفمند کند باید گفت که مجلس به نفع دولت کار کرده است و این تصمیم می تواند جلو بسیاری از مشکلات را بگیرد.»
    خاتمی با تاکید بر اینکه نگرانی اصلاح‌طلبان در شرایط کنونی ، اصل نظام و انقلاب اسلامی و ایران است اظهار داشت:« روند حاکم بر کشور مطلوب و البته قابل دوام نیست.»
    وی با اشاره به دستگیری‌های وسیع، گسترده صورت گرفته در ماه‌های اخیر و افزودن بر دستگیری‌های قبلی، تصریح کرد:«این دستگیری‌ها از نظر ما با معیارهای قانونی و شرعی سازگار نیست و ادعاهای عجیب و تهمت‌های ناروا به بخش عظیمی از جامعه یک ظلم به مردم است.»
    رئیس‌جمهور سابق کشورمان سپس با انتقاد از طرح ادعاهای مکرر براندازی و اهانت و نسبت های ناروا به شخصیت‌های اصلاح‌طلب به بیان نمونه‌هایی از این دروغ‌ها پرداخت.
    وی ادامه داد:«گفته می‌شود خاتمی در کتاب “از شهر دنیا تا دنیای شهر” از اندیشه لاک تمجید کرده است؛اگرمقدمه کتاب من را می‌خواندند و در آن تامل می‌کردند اعتراف می‌کردند که این مقاله تا چه حد در دفاع از تفکر اصیل و غیر تقلیدی و بیانگر شخصیتی است که باید در این برهه حساس از زمان داشته باشیم. و بخش آخر کتاب من نقد لیبرال دموکراسی است؛ کسی می‌تواند فلسفه سیاسی بنویسد؛ اما اسم جان لاک را نبرد؟»
    به گفته خاتمی یکی از این دروغ‌ها تحریف تاریخ و سوءاستفاده از تشابه اسمی یکی از شخصیتهای انقلابی و اصلاح‌طلب که او را تحصیل کرده یکی از سرویس‌های جاسوسی خوانده‌اند است در حالیکه فردی با چنین نامی حدود پنجاه سال پیش وجود داشته است اما نکته جالب آنکه این شخصیت اصلاح‌طلب که با آن فرد تشابه اسمی دارد در آن زمان حدودا ده ساله بوده است.
    وی یادآور شد:«به سادگی فلان شخصیت ممتاز و مومن را رسما بعنوان فراماسون معرفی می‌کنند، این شیوه‌ها انسان را به یاد هیاهوها و تبلیغات مسموم بعضی چپ نماهای منحرف و وابسته دهه‌ها پیش می‌اندازد.»
    رئیس بنیاد باران تاکید کرد:« خصوصیات جریان اصلاح‌طلب، پیروی از خط امام راحل، دلبستگی به انقلاب و جمهوری اسلامی، پایبندی به قانون اساسی است و اعتراض عمده‌ای که وجود داشته این بوده که چرا قانون اساسی درست اجراء نمی‌شود؟یا اصلا اجرا نمی‌شود یا با روش‌های غلط اجرا می‌شود.»
    رئیس دولت اصلاحات یادآور شد:« اصلاحات چیزی جز این نیست که اصل نظام و چارچوب را قبول داریم و معتقدیم اگر مسائلی و انحراف هائی هم وجود دارد با همین معیارهای موجود اصلاح شود.»
    وی همچنین به برخی موهوماتی که بعضی در برخورد با مسائل دارند اشاره کرد و گفت:«امیدوارم بتوانم در مجالی در مورد اینکه چه کسانی با چه رفتارها و روش‌های غلطی برنامه‌هایی را بر اساس توهمات و ادعاهای واهی طراحی و اجرا کردند ومی کنند و برخوردهایی که بر اساس آن صورت گرفته و می‌گیرد تشریح کنم ؛گرچه معتقدم که دل‌های پاک و ذهن های روشن متوجه قضایا هستند.»
    خاتمی تاکید کرد:«آن چه در درجه اول بر اثر تصورات و موهومات غلط و سیاست های غلط آسیب می‌بیند اصل نظام، انقلاب اسلامی ایران و رهبری و در درجه بعد انبوه نیروهای سالم جامعه است که دچار محرومیت و گرفتاری می‌شوند.»
    رئیس موسسه بین‌المللی گفتگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها در ادامه به انتقاد از فضای رسانه‌ای حاکم بر کشور پرداخت و گفت:« متاسفانه بسیاری از رسانه‌ها، چه غیر رسمی که باید مبلغ اخلاق؛ تقوا و راستی و درستی باشند چه رسانه‌های رسمی ما که عنوان ملی و یا هر چیز دیگر دارند و ابتکار عمل در دستشان هست، هر نسبتی بخواهند به شخصیت های کشور می‌دهند و از این سو هم واقعا نمی‌توان حرف زد.»
    خاتمی تاکید کرد:« گله می‌کنند که بیانیه فلان کاندیدا تند بود، یا فلان جمله تند را داشت ولی آن طرف را نمی‌بینند که هیچ نسبت ناروا و اهانتی نیست که به شخصیت های خوش سابقه و مومن و مورد علاقه بخش عظیمی از مردم ندهند و نکرده باشند؛این طرف را نمی‌بینند و از فلان بیانیه برآشفته می‌شوند.»
    رئیس‌جمهور سابق کشورمان یادآور شد:«راه حل برای حل این مسائل وجود داشت و دارد، بسیاری از بزرگان هم تلاش کردند و هنوز هم مایوس نیستیم.»
    وی چهار خواسته مشخص اصلاح‌طلبان در شرایط کنونی را آزادی زندانیان، باز شدن فضای جامعه و غیر امنیتی شدن آن، جلوگیری از تندروی‌ها و دروغ پردازی و همچنین تلاش برای برگزاری انتخابات آزاد و سالم در آینده عنوان کرد.
    خاتمی بررسی سیاست‌های کلی انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام را گامی دانست که اگر ان شاء الله با تدبیر پیگیری شود می توان به آینده انتخابات امیدوار بود.
    رئیس دولت اصلاحات در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت:«اگر گروهی سوء استفاده کند و روش‌های نادرست خود را به نام نظام و رهبری القاء کند بیش از همه به رهبری نظام جفا کرده است. اعتراض ما به روش‌های بعضی از نهادها و سازمان ها و سیاست هاست نه مقابله با نظام، بلکه اصلاح اشتباهات و تقویت نظام و دفاع از حق و حرمت مردم است که در نظام ما اصل و محورند.»
    وی ادامه داد:«انتظار داشتیم در آستانه عید نوروز،گام مشخص‌تری برای آزادی زندانیان برداشته شود و از تندروی‌ها جلوگیری شود و در حال حاضر هم یکی از اموری که مجلس باید بر آن تمرکز کند تلاش برای تضمین برگزاری انتخابات آزاد، آزادی زندانیان و بازشدن فضا است.»
    رئیس بنیاد باران نتیجه فعالیت اقلیت مجلس را رسیدن به راهکاری برای خروج جامعه از تنش و خطراتی دانست که آن را تهدید می‌کند.
    وی تصریح کرد:« نمی‌دانم امسال و یا سال آینده چه کسی جوابگوی مسائل اقتصادی و بین المللی خواهد بود که لابلای مسائل سیاسی کشور گم شده است و مطمئنا جامعه و به خصوص طبقات متوسط به پایین با مشکلات مواجه خواهند بود و همه باید بکوشیم تا مشکلات را به نفع مردم حل کنیم.»
    خاتمی در بخش دیگری از سخنانش بر این نکته تاکید کرد که بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی است و گفت:« دفاع از حیثیت جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین دفاع از امام، انقلاب و نیز خواست و مطالبات تاریخی ملت ایران است.»
    وی افزود:« جمهوری یعنی حاکمیت با مردم است، همه تشکیلات نهادها و ارگان‌ها برآمده از ارهده و حاصل انتخاب آزاد مردم است و نیز همه دستگاهها تحت نظارت مردم و پاسخگو به آنان هستند؛این جمهوری اسلامی است.»
    رئیس‌جمهور سابق کشورمان یادآور شد:« این جمله امام که “مجلس در راس امور است” بدین معناست که اراده جمعی مردم در یک جمعیتی که کمتر اشتباه می‌کند و ناظر بر اعمال دولت در سطوح مختلف از رئیس دولت یا وزرا گرفته هستند و با استفاده از ابزارهای خود یعنی سئوال، استیضاح و تحقیق و تفحص متبلور شده است.»
    وی تصریح کرد:« مجلس نباید تابع جریانی بیرون از خودش باشد، اتفاقا وقتی می‌گوییم انتخابات آزاد یعنی مجلسی بیاید که واقعا نماینده افکار عمومی و اراده ملت باشد و با قدرت آن را در جامعه اعمال بکند.»
    رئیس دولت اصلاحات ادامه داد:« اسلامی بودن نظام هم یعنی در تصمیم‌گیری‌ها، قانون‌گذاری‌ها و در اجرای آن اسلام معیار است و در عرصه اجتماعی ؛مهمترین معیاری که ما از اسلام بدست میاوریم دو چیز است یکی عدالت و دیگری اخلاق.»
    وی تاکید کرد:« اگر مسائل جاری و شیوه حکومت بر طبق عدالت و اخلاق بود این می‌شود جمهوری اسلامی و نباید از یاد برد که بداخلاقی از هرکسی بد است و از حکومت و اینکه بصورت یک رسم در بیاید بدتر است.»
    رئیس بنیاد یاران از نمایندگان مجلس و بخصوص نمایندگان عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس تشکر کرد و گفت:« اقلیت مجلس با دلسوزی برای امام، انقلاب و رهبری ، مردم و مطالبات آنها حضور و نقش موثری داشته است.»
    سیدمحمدخاتمی خاطر نشان کرد:«اقلیت باید دو معیار داشته باشد، یکی واقعا غفلت نکردن از مطالبات واقعی و حقوق مردم که گاهی ضایع می‌شود، دوم اینکه چه کار کنیم جلوی تنش‌ها و درگیری‌ها گرفته شود در عین حالیکه نه نظام لطمه ببیند نه مردم مورد اجحاف قرار بگیرند.این می‌تواند مبنای کار و تعیین استراتژی نمایندگان مردم باشد.»
    همچنین حاضران در جلسه نماز ظهر و عصر خود را به امامت سید محمد خاتمی اقامه کردند.
    ---------------------------------------------

    میرحسین موسوی :

    امام هیچ تصمیمی که مربوط به سرنوشت مردم بود را به تنهایی اتخاد نمی‌کردند/ با این شیوه معرفی امام تیشه به ریشه نظام می زنند

    اگر در این جریانات و حوادث بعد از انتخابات متناسب با این رویه و مشی امام به عقل جمعی رجوع می‌شد و این راه و منش امام راحل که نگاهی وسیع به قضایا داشتند و تنها یک فرقه یا جناح را نمی‌دیدند عمل می‌شد شاهد این اتفاقات تلخ نبودیم/امام راحل زمینه حضور همه جناح‌ها و سلائق را فراهم می‌کرد و مانع از حضور کسی نمی‌شد و این مردم بودند که با رای خود زمینه در مسئولیت قرار گرفتن یک گروه یا تفکر را فراهم می‌کردند/این نوع تبلیغ در واقع ویران کردن پایه‌های نظام است چرا که رفتار و دکترین امام راحل را تخریب می‌کنند و این درست کاری است که رسانه‌های بیگانه هم انجام می‌دهند یعنی هم متاسفانه صدا و سیمای ما و هم رسانه‌های ضدانقلاب فرازی از یک سخن امام راحل را بدون اشاره به موقعیت تاریخی بیان آن سخن و با هدف القاء چهره و منشی خاص از امام مطرح می‌کنند که این موجب ترسیم چهره ای غیر واقعی از امام میگردد و برداشت و ذهنیتی ناقص و نادرست از امام را در مخاطبان بویژه نسل جوان ایجاد می کند و به نظر من رسانه های بیگانه و صدا وسیما دراین مورد دو تیغه یک قیچی هستند که به مخدوش کردن چهره نورانی امام راحل می پردازند.

    نخست وزیر دوران دفاع مقدس عدم رجوع به عقل جمعی و دیدن تنها یک فرقه و جناح که بر خلاف مشی امام خمینی(ره) بود را عامل حوادث بعد از انتخابات دانست، وی همچنین نوع معرفی امام راحل در صدا و سیما را ویران کردن پایه‌های نظام عنوان کرد و گفت:« صدا و سیما رفتار و دکترین امام راحل را تخریب می‌کنند و این درست کاری است که رسانه‌های بیگانه هم انجام می‌دهند.»
    به گزارش «پارلمان‌نیوز»، صبح امروز اعضای فراکسیون خط امام(ره)مجلس در ابتدای دیدارهای بهارانه خود با شخصیت‌های سیاسی کشورمان به دیدار میرحسین موسوی رفتند.
    در ابتدای این دیدار ، دبیرکل فراکسیون خط امام(ره)مجلس با تبریک سال جدید به نخست وزیر مورد حمایت امام راحل ابراز امیدواری کرد که سال جدید قرین خیر و برکت برای ملت بزرگ ایران و نیز خانواده‌های شهدا، ایثارگران ، آسیب دیدگان حوادث بعد از انتخابات و همه دلسوزان انقلاب اسلامی ایران باشد.
    محمدرضا تابش سپس اظهار داشت:«سال گذشته ملت در دفاع از دستاوردهای انقلاب و با حضور پرشکوه در انتخابات سنگ تمام گذاشت اما متاسفانه پاسخ درخوری نشنید و حاکمیت معامله خوبی با ملت انجام نداد.»
    وی سپس با اشاره به انتخاب نام خط امام(ره) برای فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس افزود:« ما به عنوان اعضای این فراکسیون می‌بایست مبلغ و معرف اندیشه‌ها و راه امام باشیم.»
    نماینده اصلاح‌طلب اردکان تصریح کرد:«متاسفانه این روزها در کشور چهره‌ای از امام راحل بویژه در صدا و سیما ارائه و به تصویر در می آید که جفای بزرگی در حق ایشان است و با پخش گزینشی فرمایشان ایشان بدون اشاره به فراز و فرودهای آن و اینکه مربوط به چه زمان یا کدام اتفاق است این سئوال را برای نسل جوان ایجاد کرده است که این امامی که همه آنقدر از او تعریف می‌کنند این است؟»
    تابش با اشاره به مسئولیت طولانی مهندس میرحسین موسوی در مقام نخست وزیری در دوره حیات امام خمینی(ره) از او خواست تا به عنوان یکی از یاران امام راحل گوشه هائی از مشی ایشان در تعادل بخشی به روابط بین قوا و نیز روش و منش امام راحل در امر حکومت داری را بیان نماید.
    در ادامه ، مهندس موسوی با تبریک سال نو به نمایندگان حاضر در جلسه و آرزوی سربلندی ملت بزرگ ایران ، ضمن سخنانی بخشی از خاطرات خود در این خصوص را بیان نمود .
    وی گفت:« علی رغم حمایت موثری که امام راحل از دولت و اینجانب بعمل می آوردند هیچ تصمیمی که به مربوط به سرنوشت مردم بود را به تنهایی اتخاد نمی‌کردند و برای اتخاد تصمیم با کسانی که لازم بود مشورت می کردند و اصولا برای مشورت خود در اینگونه تصمیمات وظیفه‌ای شرعی و عقلی قائل بودند.»
    نخست وزیر دوران دفاع مقدس افزود:« برای نمونه خاطرم هست در آن زمان مسئله‌ای در مورد رفع برخی محدودیت‌ها برای انتقال برنج از شمال کشور به تهران و دیگر مناطق مطرح شده بود و دوستان مصر بودند که این محدودیت‌ها برداشته شود تا قیمت پائین بیاید و در جلسه سران قوا، دوستان به اجماع رسیدند که این محدودیت‌ها رفع شود اما من به دلایلی همچنان مخالف بودم. این مسئله به اطلاع حضرت امام رسید و به ایشان گفته شد که سران قوا موافق این تصمیم هستند اما موسوی مخالف است، امام هم در پاسخ گفتند هرچند که چشم من آب نمی‌خورد که قیمت ها کاهش یابد ولی آنچه تصمیم اکثریت است انجام شود.»
    موسوی تصریح کرد:« امام راحل علی‌رغم منزلت بی‌نظیری که در بین مردم داشتند و همچنین اختیارات و توانایی‌هایی که بر اساس قانون و اقبال مردم به ایشان دارا بودند و نیز نگاه تیز و دقیق به مسائل ، باز هم در مسائلی که به سرنوشت ملت مربوط می‌شد همواره مشورت با سران قوا و نخبگان در آن امر را در اولویت قرار می‌دادند و نظر شخصی یا یک گروه خاص را مبنا قرار نمی‌دادند، تشکیل جلسات سران قوا در آن زمان که هنوز مجمع تشخیص مصحلت وجود نداشت و سپس تشکیل مجمع تشخیص مصحلت نظام ( قبل از تثبیت آن به عنوان یکی از اصول قانون اساسی در بازنگری آن ) ناشی از همین روحیه و تفکر امام راحل بود.»
    نخست وزیر مورد تائید امام راحل یادآور شد:« یکی از دلایل کارآمد بودن نظام و عبور از بحران‌ها در آن زمان به این رویه و نیز ارتباطی که به طور مستقیم مردم با نظام و حاکمیت و رهبری داشتند بر می‌گشت، به اضافه اینکه تصمیمات هم عقلانی و با مشورت جمعی اتخاد می‌شد.»
    وی سپس به بیان خاطره دیگری از آن دوران پرداخت و گفت:« در اواخر دوران عمر امام راحل بودیم و دورنمای آینده برای من نیز این بود که تغییر و تحولاتی رخ خواهد داد و من دیگر نخواهم بود . بر اساس همین تحلیل هم نگرانی‌هایی درباره مشکلاتی که احتمالا بعد از تغییر و تحولات ممکن بود رخ دهد داشتم و یکی از آن ها ضرورت تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور بود، لذا در یکی از جلسات سران قوا پیشنهاد اختصاص ارز برای خرید گندم و پرکردن سیلوها را مطرح کردم که مورد توجه آقایان هم بود و به اجماع رسیدیم، قرار شد نامه‌ای خدمت امام بنویسیم و ایشان را نیز در جریان موضوع قرار دهیم و از امام کسب تکلیف کنیم، نامه خدمت ایشان تقدیم شد و امام خمینی(ره) در پاسخ به این نامه نوشتند اگر نظر جمع آقایان موافق است برداشت شود.»
    موسوی ادامه داد:« علی‌رغم اینکه امام می‌توانستند این جمله را به این صورت ننویسند و صرفا موافقت خود را اعلام کنند ولی باز هم ایشان بر خرد جمعی تکیه داشتند و مایل بودند (وبلکه اصرار داشتند ) این مسئله به عنوان یک اصل مطرح و مراعات شود. به طور کلی ایشان همواره این اصل را رعایت می‌کردند که تصمیمات هرچه بیشتر به سمت مسیرهایی برود که در آن از عقل جمعی و مجاری قانونی استفاده گردد و استثناءها کمتر شود.»
    میرحسین موسوی سپس به وقایع سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت:« اگر در این جریانات و حوادث بعد از انتخابات متناسب با این رویه و مشی امام به عقل جمعی رجوع می‌شد و این راه و منش امام راحل که نگاهی وسیع به قضایا داشتند و تنها یک فرقه یا جناح را نمی‌دیدند عمل می‌شد شاهد این اتفاقات تلخ نبودیم.»
    موسوی با بیان خاطره دیگری افزود : « یادم هست همواره در انتخابات‌ مجلس ، وضعیت انتخابات اصفهان از حساسیت بالایی برخوردار بود و نتایج آن مورد توجه مسئولان بود، امام راحل هم به هر حال یک انسان بودند که ممکن بود از یک تفکر بیشتر خوششان بیاید و از تفکر دیگری کمتر، در یکی از انتخابات‌های مجلس هنگامی که نتایج اعلام ‌شد و من اسامی منتخبان اصفهان را به آگاهی ایشان رساندم ، امام خمینی(ره) با یک لبخندی فرمودند اصفهان را هم آنها بردند که این برخورد بسیار خوب امام با این قضیه مورد توجه بسیاری از حاضران در آن جلسه قرار گرفت.»
    وی یادآور شد:« امام راحل زمینه حضور همه جناح‌ها و سلائق را فراهم می‌کرد و مانع از حضور کسی نمی‌شد و این مردم بودند که با رای خود زمینه در مسئولیت قرار گرفتن یک گروه یا تفکر را فراهم می‌کردند.»
    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار همچنین با بیان خاطرات دیگری در زمینه نحوه تصمیم گیری حضرت امام (ره) در مورد واگذاری اختیارات تعزیرات حکومتی به دولت و سپس واگذاری مجدد آن به قوه قضائیه و نیز چگونگی تصمیم گیری در خصوص مواردی که برای بازنگری قانون اساسی در سال ۱۳۶۸ از سوی امام ابلاغ شد، تاکید مکرر و دائمی امام بر مشورت و خرد جمعی و ضرورت عمل به قانون را یادآوری کرد و معرفی این شیوه ها را اقدامی مناسب در معرفی خط امام و منش و روش ایشان ارزیابی کرد .
    نخست وزیر دوران دفاع مقدس سپس در رابطه با نحوه معرفی امام راحل در صدا و سیما گفت:« این نوع تبلیغ در واقع ویران کردن پایه‌های نظام است چرا که رفتار و دکترین امام راحل را تخریب می‌کنند و این درست کاری است که رسانه‌های بیگانه هم انجام می‌دهند یعنی هم متاسفانه صدا و سیمای ما و هم رسانه‌های ضدانقلاب فرازی از یک سخن امام راحل را بدون اشاره به موقعیت تاریخی بیان آن سخن و با هدف القاء چهره و منشی خاص از امام مطرح می‌کنند که این موجب ترسیم چهره ای غیر واقعی از امام میگردد و برداشت و ذهنیتی ناقص و نادرست از امام را در مخاطبان بویژه نسل جوان ایجاد می کند و به نظر من رسانه های بیگانه و صدا وسیما دراین مورد دو تیغه یک قیچی هستند که به مخدوش کردن چهره نورانی امام راحل می پردازند.»
    وی تاکید کرد:« اگر امام آنچنان که بود معرفی و شناسانده می‌شد مشروعیت نظام بیشتر می‌شد اما متاسفم که برخی از این ظرفیت بزرگ استفاده نمی‌کنند و برعکس ریشه‌های نظام را با این نوع تبلیغ مورد حمله و تخریب قرار می‌دهند.»
    موسوی خاطر نشان کرد:« حوادث و جریانات سال گذشته موجب بازگشت به این واقعیت شد که خوب است یکبار دیگر به گذشته نگاه شود و با مبنا قرار دادن عقل جمعی و الگو قرار دادن امام آنگونه که بود و نه آنگونه که توسط برخی رسانه‌ها معرفی می‌شود گذشته را جبران کرد.
    ---------------------------------

    مهدی کروبی: امروز عزای اسلام و امیرالمومنین را گرفته‌ام


    عده‌ای هستند که انجام هرگونه عمل و نسبت دادن هر تهمتی به کسانی که نمی‌پسندند ابایی ندارند و متاسفانه حرمت هیچ شخص و فردی را هم نگه نمی‌دارند و وضعیت به گونه‌ای شده که اگر یک روز از برخی آقایان و رسانه‌ها دروغ و تهمت و بی‌اخلاقی نشنویم و نبینیم باید تعجب کنیم که چه اتفاقی افتاده است

    کلمه: دبیرکل حزب اعتمادملی با انتقاد شدید از رواج تهمت و دروغ به نام اسلام و دین توسط فرقه‌ای کوچک گفت:« من امروز علاوه بر آنکه عزای امام راحل و انقلاب را گرفته‌ام بیش از همه عزای اسلام و امیرالمومنین را با این رفتارها گرفته‌ام.»
    به گزارش «پارلمان‌نیوز»، در ادامه دیدارهای بهارانه نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس هشتم، نمایندگان عضو فراکسیون خط امام(ره) دیدار رئیس مجلس اصلاحات رفتند.
    حجت الاسلام و المسملین مهدی کروبی در این دیدار به بیان برخی سوءاستفاده‌ها، رفتارهای ناپسند و بی‌اخلاقی‌هایی که به نام اسلام انجام می‌شود پرداخت و به شدت از این وضعیت ابراز نگرانی کرد.
    وی با اشاره به موضع منفی مراجع عظام تقلید نسبت به دولت و نیز پیغام برخی مراجع به یکدیگر در آستانه سفیر اخیر احمدی‌نژاد به قم مبنی بر اینکه او را به حضور نپذیرند، این وضعیت را بی‌سابقه عنوان کرد.
    دبیرکل حزب اعتمادملی همچنین با اشاره به جایگاه رفیع مجلس خواستار آن شد که نمایندگان با درنظر گرفتن مصالح کشور و ملت تصمیم‌گیری نمایند و تمامی تلاش خود را برای حل مشکلات کشور به کار ببندند.
    رئیس مجلس ششم با اشاره به نحوه بررسی بودجه و لایحه هدفمندسازی یارانه‌ها در مجلس شورای اسلامی گفت:« امروز انسان متعجب می‌شود که برخی نمایندگان در حالی که هنوز جوهر ابلاغ بودجه خشک نشده به دنبال ارائه متمم و اصلاحیه برای بودجه هستند.»
    وی ادامه داد:« اصرار دولت برای رفراندوم و درآمد ۴۰هزار میلیارد تومانی از نظر من چیزی جز انداختن توپ به زمین مجلس و ملت و نیز احتمال بالای شانه خالی کردن از اجرای این قانون بعد از یکی دو سال نیست.»
    در این دیدار که ساعتی بعد از انتشار خبر هتک حرمت وقیحانه به آرامگاه آیت‌الله سیدروح‌الله خاتمی برگزار شد، کروبی با محکومیت شدید این اقدام گفت:« عده‌ای هستند که انجام هرگونه عمل و نسبت دادن هر تهمتی به کسانی که نمی‌پسندند ابایی ندارند و متاسفانه حرمت هیچ شخص و فردی را هم نگه نمی‌دارند و وضعیت به گونه‌ای شده که اگر یک روز از برخی آقایان و رسانه‌ها دروغ و تهمت و بی‌اخلاقی نشنویم و نبینیم باید تعجب کنیم که چه اتفاقی افتاده است؟!»
    کروبی همچنین با انتقاد شدید از ادامه یافتن فضای امنیت در کشور، برباز شدن فضا، آزادی زندانیان سیاسی و دلجویی از خانواده‌های آسیب دیدگان تاکید کرد و اظهار داشت:« مردم ایران دلبسته اصلاحات هستند و از آرمان‌های اصلاح‌طلبانه خود کوتاه نمی‌آیند.»

    تقريرات

    ۱۳۸۹ فروردین ۱۷, سه‌شنبه

    گزارش تصویری/ مدرسه جدید برای دانش آموزان مدرسه اتوبوسی

    گرگان - خبرگزاری مهر: در پی انتشار گزارشهای خبرگزاری مهر مبنی بر وضعیت نامناسب محل تحصیل 27 دانش آموز عشایر منطقه گنبد کاووس از سوی وزارت آموزش و پرورش دستور تهیه دو واحد مدرسه پیش ساخته مورد تاکید قرار گرفت. این دانش آموزان امروز سه شنبه با تحقق این دستور ذوق زده و از اینکه آرزوی دیرینه شان مبنی بر داشتن فضای آموزشی مناسب برآورده شده خوشحال هستند.













    عکس/ ابوطالب ندری

    ۱۳۸۹ فروردین ۱۶, دوشنبه

    دانش آموزان "مدرسه اتوبوسی" بزودی صاحب مدرسه می شوند

    دانش آموزان "مدرسه اتوبوسی" بزودی صاحب مدرسه می شوند


    دانش آموز منطقه عشایر نشین چال قورت بخش "داشلی برون" گنبد کاووس که از روستای مرزی استان گلستان است، در دو دستگاه مینی بوس سیار به تحصیل می پردازند.اگرچه مدرسه شان، همانند دیگر مدرسه های ایران اسلامی، اتاقهای تو در تو، حیاط، کتابخانه، سالن اجتماعات و .. غیره ندارد، ولی برخلاف دیگر مدارس، چرخ، لاستیک، موتور، دیفرانسیل، گیربوکس و .. دارد و دانش آموزان، مدرسه اتوبوسی شان را دوست دارند.مدرسه خرد گنبد کاووس دو کلاس درس در قالب دو دستگاه مینی بوس دارد که در یک کلاس آن دانش آموزان پایه اول تا چهارم و در کلاس دیگر دانش آموزان پایه پنجم به صورت مختلط تحصیل می کنند.اگر چه ساختمان مدرسه خرد از اتاق مینی بوس تشکیل شد ولی با مینی بوسهای جهان فرق دارد و بجای صندلی، در آن نیمکت و تخته سیاه وجود دارد و به جای راننده، معلم مهربانی دارد که به حرفه اش عشق می ورزد.شاگرد شوفر این مینی بوس، مبصر کلاس و مسافران آن دانش آموزانی هستند که مشقت و سختیهای زمانه را برای کسب تحصیل تحمل می کنند تا در آبادانی میهن مان، نقش داشته باشند.دانش آموزان مدرسه خرد همراه با ایل عشایر کوچ می کنند و شش ماه از سال در مدرسه ای در منطقه چال قورت و بقیه سال تحصیلی را در مدرسه روستای " اوتن" که آن نیز به صورت سیار است، تحصیل می کنند.هرسال این دانش آموزان از 20 آبان ماه همراه با کوچ عشایر به منطقه چالقورت به مدرسه خرد می روند و اردیبهشت سال دیگر به مدرسه اوتن رهسپار می شوند.این دانش آموزان، درس و تحصیل را همراه با درس زندگی در مسر کوچ و زندگی ایلیاتی فرا می گیرند تا بتوانند برای ایران اسلامی منشاء خدماتی باشند.هر روز صبح این دانش آموزان مسیر چند کیلومتری محل سکونت موقت تا مدرسه را به امید یادگیری و تحصیل طی می کنند و به مدرسه سیارشان می آیند.دو معلم مدرسه خرد نیز با موتورسیکلت به مدرسه می آیند و از علم آموزی به دانش آموزان منطقه عشایر نشین گنبد، رضایت دارند و می گویند: کارمان را دوست داریم و از خدمت در این منطقه، شاکریم.اسحاق خواجه مدیرآموزگار مدرسه خرد گنبد  می گوید : این دو کلاس سیار، ویژه مقطع ابتدایی است و دانش آموزان برای تحصیل در مقاطع بالاتر به مدارس دیگر مناطق می روند.به گفته خواجه، راه اندازی این مدرسه سیار، در جلوگیری از ترک تحصیل و بازماندن از تحصیل دانش آموزان منطقه تاثیر بسزایی دارد و این اقدام آموزش و پرروش در این زمینه، جای قدردانی دارد.

    در پی گزارش انتقادی مهر/
    دانش آموزان "مدرسه اتوبوسی" بزودی صاحب مدرسه می شوند
    رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از ساخت یک مدرسه سیار برای دانش آموزان عشایری استان گلستان تا پایان هفته آینده خبر داد.
    مرتضی رئیسی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: به محض مشاهده این گزارش در خبرگزاری مهر، به مدیر کل نوسازی مدارس استان گلستان دستور تهیه و مونتاژ یک مدرسه پیش ساخته را دادیم.
    مدرسه خرد گنبد کاووس دو کلاس درس در قالب دو دستگاه مینی بوس دارد که در یک کلاس آن دانش آموزان پایه اول تا چهارم و در کلاس دیگر دانش آموزان پایه پنجم تحصیل می کنند.
    معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: البته این 27 دانش آموز یک مدرسه در روستای خود دارند که در آن درس می خوانند اما در زمان ییلاق مجبور به کوچ هستند و دیگر نمی توانند به روستا برگردند به همین دلیل آموزش و پرورش استان مجبور به خرید دو اتوبوس شده تا این دانش آموزان از تحصیل باز نمانند.
    رئیسی تصریح کرد: اما با این وجود دستور تهیه مدرسه پیش ساخته را هم برای این دانش آموزان داده ایم.

    ادامه اصرار دولت برای تغییر قانون هدفمند کردن یارانه‌ها

    آفتاب - سرویس سیاسی: رییس جمهوری امروز در دیدار نوروزی خود با نمایندگان مجلس تلاش می‌كند تا نظر مثبت آن‌ها را برای ایجاد تغییرات اساسی در قانون هدفمند كردن یارانه‌ها جلب كند.

    به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب علی‌رغم تصویب قانون هدفمند كردن یارانه‌ها در مجلس و تایید آن توسط شورای نگهبان دولت همچنان به تلاش خود برای تغییر نظر نمایندگان ادامه می‌دهد.

    تازه‌ترین سناریوی دولت برای تغییر نظر نمایندگان دیدار نوروزی امروز احمدی‌نژاد با نمایندگان مجلس است. البته رسم است كه دیدارهای نوروزی در در ایام تعطیلات نوروزی برگزار شود اما برگزاری این دیدار در روزهای غیر نوروزی حتما اهداف دیگری را نیز دنبال می‌كند.

    یكی از نمایندگان مجلس كه نخواست نامش فاش شود به خبرنگار آفتاب گفت: در این دیدار رییس جمهور تلاش می‌كند تا نظر نمایندگان را برای ارائه طرحی مبنی بر اصلاح قانون هدفمند كردن یارانه ها جلب كند.

    این تلاش دولت پس از آن صورت گرفت كه رییس دولت دهم پس از تصویب قانون هدفمند كردن یارانه‌ها و تایید طرح توسط شورای نگهبان در اقدامی غیر متعارف خواستار برگزاری رفراندوم در باره این طرح شد.

    بر اساس این گزارش مطرح شدن این طرح با واكنش منفی اكثریت نماینگان مجلس روبرو شد. پس از این تلاش ناموفق به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد قصد دارد در دیدار نوروزی امروز از كانال نمایندگان و ارائه طرح اصلاحی تلاش كند تا به منویات دولت در طرح هدفمند كردن یارانه ها از جمله تحقق در آمد 40 هزار میلیارد تومانی جامه عمل بپوشاند.

    آرامگاه مخدوم قلی فراغی؛ مراوه تپه

    آفتاب: آرامگاه مخدوم قلی، شاعر بزرگ ترکمن هر ساله در اواسط بهار، میزبان علاقمندان به شعر ترکمن و فرهنگ ایران زمین است. آرامگاه این شاعر بزرگ ترکمن در شهرستان مراوه تپه در استان گلستان واقع است.

    زندگی نامه مخدوم قلی فراغی 

    مقارن با فتنه و آشوب های افشارها، در شمال خراسان در روستای گرکز جرگلان که اکنون جزء خاک خراسان شمالی و شهرستان بجنورد است کودکی پا به دنیا نهاد که پدرش او را مخدوم قلی نام نهاد. جد مختوم قلی فراغی، مختوم قلی یوناچی نام داشت (1720-1654 میلادی) وی بسیار تنگدست و فقیر بود و از طریق آهنگری، زرگری، چرمسازی، و خدمت دهقانی گذران روزگار میکرد . یوناچی در سال 1694 میلادی یعنی در سن 40 سالگی ازدواج کرد و در سال 1700 صاحب پسری شد که او را دولت محمد نام نهادند .

    دولت محمد به جهت اینکه در سن پیری پدر متولد شد به قری ملا یعنی ملای پیر شهرت یافت .وی آزادی تخلص میکرد . از او آثاری چون وعظ آزادی ، حکایت جابر انصار ، مناجات و اشعاری چند در غالب غزل ، قصیده و رباعی به یادگار مانده است .دولت محمد پنج پسر داشت و یکدختر ، که مختوم قلی سومین آنهاست . 

    سال تولد مختوم قلی را 1733 میلادی برابر با 1112شمسی ذکر کرده اند و سال وفات او را 1790 میلادی یعنی 1169شمسی آورده اند وی در زمان وفات 57 سال سن داشته است .

    عصر مختوم قلی عصر اغتشاش بود عصر باقی مانده از خاکستر دوران نادر ، وی در فاصله مرگ نادر و جلوس کریم خان زند در سنین 6 تا 16 سالگی کار چوپانی و دهقانی را و زرگری را تجربه کرد . در همین زمان احمد خان درانی بنیانگذار افغانستان جدید نیز در پی چشم طمع به متصرفات نادر از عوامل اغتشاش در ایران بود به همین منظور از بزرگان ترکمن تقاضای کمک کرد در نتیجه تعدادی از جوانان ترکمن به فرماندهی چاودیر خان به سوی افغانستان گسیل شدند .

    عبدالله یکی از برادران مختوم قلی نیز با آنها همرا بود که در راه کشته شد . محمد صفا برادر دیگر در جستجوی عبدالله برآمد و او نیز در راه افغانستان به دست دشمنان کشته شد . مختومقلی تاثرات قلبی خود را از این دو واقعه در طی مرثیه ایی قراء با سوز و گدازی تمام بیان کرده است . اما خود مختوقلی ، وی معلومات اولیه خود را نزد پدر فرا گرفت و پس از پدر تحت تعلیمات شخصی به نام نیاز صالح قرار گرفت و در خدمت این استاد بود که با علوم دینی مثل فقه، حدیث، تفسیر و کلام آشنا شد و به مطالعه تاریخ قصص قرآن و عقاید فرزانگان پرداخت .

    شوق درونی او را بر آن داشت که از مدرسه ادریس بابا در محل قزل آیاق به بخارا برود. در بخارا با نوری کاظم بن باهر آشنا شد که برای تدریس دعوت شده بود . این آشنایی منجر به دوستی عمیق بین آنها شد . با پیدا شدن دو دستگی بین طلاب ، ابتدا نوری و سپس مختومقلی بخارا را ترک گفتند و راه افغانستان و هندوستان را در پیش گرفتند . مختومقلی در طی این سفر که 6 سال طول کشید بعد از سیر و سیاحت در هندوستان از طریق کابل به ازبکستان و سپس ترکمنستان رفت و با سفارش مدرسین مدرسه خواجه احمد یساوی برای تحصیل عازم مدرسه شیرغازی شد که در شهر خیوه قرار داشت . مختومقلی در مدرسه شیر غازی با علوم و ادبیات شرق آشنا شد و در سال دوم تحصیل بود که استاد اورا خلیفه خود کرد .

    وی پس از سه سال مدرسه شیر غازی را ترک گفت و به اطراف اترک آمد و در آنجا ساکن شد و عاقبت نیز در روستای آق توقای از توابع شهر مراوه تپه دارفانی را وداع گفت و در همان مکان نیز به خاک سپرده شد . اینک هر ساله در 27 اردیبهشت هر سال مراسم سالروز تولد او با شکوه هرچه تمام تر با حضور شاعران و دوستداران این شخصیت برجسته از دو کشور ترکمنستان و ایران در همان مکان آرامگاه او برگزار میشود .

    ترور حرفه آمریکاست( بخش یکم )

    نگاهی  با چامسکی به آنروی سکه
    سخنرانی نوآم چامسکی- در مراسم دریافت جایزه “اریش فوروم” در آلمان
    ترور
    حرفه امریکاست!
    برگردان-  رضا نافعی
    سه شنبه23.03.2010، در یکصد و دهمین زادروز اریش فوروم (1900-1980)  نوآم چامسکی، زبانشناس نامدار و روشنفکر سیاسی، در شهر اشتوتگارت  آلمان،  بدریافت جائزه اریش  فوروم(1)، برای سال 2010  نائل گشت. انگیزه  انجمن بین المللی اریش فوروم برای دادن این جائزه به نوآم چامسکی ارج نهادن بر زندگی پژوهشی او و  بویژه ” داوری  مستقل او  از افکار عمومی” بود.
    آنچه را می خوانید بخش اول از سخنرانی تحقیقی- تحلیلی وی در جریان دریافت این جایزه است، که بخش های بعدی را نیز ترجمه کرده و در روزهای آینده به آن می افزایم.  چامسکی سخن حود را چنین آغاز کرد:
    پرزیدنت کاملا حق داشت که ” آفت شوم تروریسم ” را محکوم کند. انچه من اینک می گویم  سخنان رونالد ریگان است که نقل می کنم. هنگامی که او در سال 1981  زمام امور را بدست گرفت گفت مبارزه با تروریسم بین المللیِ هدایت شدۀ دولتی در کانون سیاست خارجی او قرار خواهد داشت. “آفت عصر نو”  و ” بازگشت به  بربریت در عصر ما ” مضامین تبلیغاتی  دستگاه  دولتی او بودند.
    هنگامی که جورج دبلیو بوش بیست سال بعد از آن “جنگ با ترور” را اعلام کرد، در واقع تکرار آن اعلام جنگ ریگان بود، این یک واقعیت مهم است که اگر بخواهیم ماهیت شوم بلای تروریسم را درک کنیم، یا از آن مهمتر، اگر بخواهیم خودمان را درک کنیم، ارزش  آنرا دارد که  از سوراخ خاطرات ” ارولزی ” بیرون کشیده شود. برای این که بدانیم وظیفه ای مهمتر از خود شناسی وجود ندارد نیازی به پیشگوی معبد معروف دلف نداریم. اجازه بدهید در این مورد، در حاشیه  اشاره ای باحوال شخصی خود بکنم  و بگویم تقریبا هفتاد سال پیش هنگامی که برای نخستین بار با اثری از اریش فوروم  روبرو  شدم ضرورت پر اهمیت این امر بر من روشن شد، یعنی با خواندن نوشتۀ کلاسیک او در بارۀ هراس از آزادی در روزگار کنونی و راه باریک و اسف باری که فرد آزاد  مدرن میل دارد در آن گام بگذارد و  کوشش او برای فرار از تنهائی و عذابِ روانیِ در هم آمیخته با آزادی نویافته. دید گاه هائی که متاسفانه امروز اهمیت بسیار دارند.


    بهانه های تاثیر گذار
    دلائلی که چرا جنگ ریگان  با ترور در آرشیو واقعیات ناپسند مدفون گشتند قابل درکند   و گویای نکاتی فراوان در بارۀ خود ما. زیرا جنگ ریگان با ترور ناگهان تبدیل شد به یک جنگ تروریستی فجیع با صد ها هزار جسد شکنجه  و تکه تکه شده در ویرانه های آمریکای مرکزی، دهها هزار نفر دیگر در خاورنزدیک و تخمیننا یک و نیم میلیون نفر  در آفریقای جنوبی  که در اثر ترور دولتی کشته شدند. البته روشن است که برای هر یک از این اعمال وحشیانه بهانه ای وجود داشت. همیشه همینطور است وقتی پای زور بمیان می آید. اشغال لبنان توسط اسرائیل در سال 1982 که به کشته شدن 15 تا20 هزار نفر انجامید و بخش هائی از جنوب لبنان و شهر بیروت را ویران کرد  با پشتیبانی مؤثر دولت ریگان صورت گرفت و بهانه آن هم این بود که اسرائیل در برابر موشک های جنبش رهائی بخش فلسطین که از جلیله پرتاب می شود از خود دفاع می کند. این یک افسانه دروغین و وقیحانه بود و اندک زمانی بعد اسرائیل اعتراف کرد که ادعای تهدید شدن از سوی جنبش رهائی بخش فلسطین دیپلماسی محض بوده و زمینه را برای تصرف غیر قانونی سرزمین های اشغالی توسط اسرائیل  محکم می کرده است.
    در آفریقا نیز جنگ با تروریسم  بهانه ای بود برای حمایت از دولت تبعیض نژادی و در حال احتضار آفریقای جنوبی. ادعا  شد که ضرورت حکم می کند تا از دولت سفید پوست آفریقای جنوبی در برابر ” بدترین گروه تروریست جهان ” دفاع شود، منظور حزب ناشنال کنگرس نلسون ماندلا بود که در سال 1988  از دیدگاه واشنگتن ” بدترین تروریست های جهان ” بودند. در دیگر موارد نیز بهانه ها از همین دست بودند.
    اکثر قربانیان ترور ریگانی مردمان بی دفاع غیر نظامی بودند، فقط یکبار،  قربانی یک دولت بود، یعنی نیکاراگوئه که توانست در عرصه قضائی از خود دفاع کند. نیکاراگوئه بدادگاه بین المللی شکایت کرد. دادگاه ایالات متحده آمریکا را،- بزبان غیر فنی بگوئیم -  بجرم ترور بین المللی – محکوم کرد. چون ایالات متحده آمریکا  از پایگاه نظامی خود در هندوراس نیکاراگوئه را مورد حمله قرار داده بود. آمریکا مجبور شد به حملات خود پایان بخشد و مبالغ قابل ملاحظه ای خسارت بپردازد. اما آنچه بسیار آموزنده است دنباله این واقعه است.
    پاسخ کنگره آمریکا به حکم دادگاه به این صورت بود که بر بودجه ی ارتش مزدوری که تحت هدایت آمریکا به نیکاراگوئه حمله کرده بود افزود. همزمان با آن، مطبوعات، دادگاه بین المللی را محکوم کردند و دادگاه را ” مکان خصومت ورزی” خواندند و باین دلیل فاقد اهمیت. ولی همین دادگاه را چند سال  قبل از آن، هنگامی که بسود آمریکا و علیه ایران رای داد، بسیار با اهمیت می دانستند. واشنگتن (در مورد نیکاراگوئه) به حکم دادگاه بی اعتنائی کرد و در کنارمعمرالقذافی  و  انور خوجه  قرار گرفت. پس از آن لیبی و آلبانی بر خلاف آمریکا، در این گونه مسائل در کنار کشور های وفادار بقانون قرار گرفتند و آمریکا از لحاط بین المللی بکلی منزوی شد. نیکاراگوئه مسئله خود را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کرد و شورا دو قطعنامه مطرح کرد واز تمام کشور های عضو خواست تا  به قوانین بین المللی احترام بگذارند. آمریکا با استفاده از حق وتو مانع تصویب قطعنامه شد.انگلستان و فرانسه هم بحمایت از آمریکا رای بیطرف دادند. همه این رخداد ها دور از توجه افکار عمومی صورت گرفتند و از حافظه تاریخی حذف شدند.
    آنچه بفراموشی سپرده شده – یا بهتر بگویم، هرگز مورد توجه قرار نگرفت- این واقعیت بود که ” مکان خصومت ورزی “  بمعنی واقعی کلمه به هر دری می زد تا ارادت خود را به واشنگتن ثابت کند. دادگاه بین المللی تقریبا هیچ یک از تقاضا های نیکاراگوئه را که یک استاد برجسته حقوق بین الملل از دانشگاه هاروارد تهیه می کرد، نپذیرفت، با این استدلال که ایالات متحده آمریکا در سال 1946  دادگاه بین الملی رابا این شرط  برسمیت شناخته که اگر از آمریکا شکایتی بشود که مبنای آن قرارداد های بین المللی باشد، دادگاه مجاز بپذبرفتن آن شکایت نیست. بویژه شکایاتی که براساس منشور سازمان ملل و یا سازمان های ایالات آمریکا باشند. حاصل آنکه آمریکا برای خوداین حق را قائل است که مرتکب هرنوع تجاوز یا جنایتی  بشود  که  حتی بمراتب سنگین تر از عملیات تروریسم بین المللی باشد. دادگاه بین المللی این استثناء را محترم شمرد، که خود منشاء پرسش های فراوان دیگری است که بعرصه  استقلال و حکمرانی بر جهان ارتباط پیدا می کند و من از طرح آن چشم می پوشم.
    نمونه کوبا
    وقتی ما به تجزیه و تحلیل ” آفت شوم تروریسم ” می پردازیم وقایعی از این دست باید در صدر قرار گیرند. این را نیز باید بیاد آریم که گرچه  درسالهای – ریگان، شالوده   تاریخچه تروریسم ریخته می شود، ولی تروریسم  فصل نا آشنائی  از افراط گرائی و  نمایشگرانحراف از قاعده نیست. ما همین پدیده را در پایان طیف سیاسی، در دولت جان اف. کندی نیز مشاهده می کنیم. نمونه کوبا آنرا بروشنی نمایش می دهد. افسانه ای سخت جان، که پژوهش های  علمی، امروز بطلان آنرا ثابت کرده، مدعی است که انگیزه آمریکا برای اشغال کوبا در سال 1898 دفع خطر  اسپانیا  بود. اما نیت اصلی آمریکا از اشغال کوبا عقیم ساختن پیروزی قریب الوقوع جنبش کوبا برای  رها ساختن خود از تسلط اسپانیابود. ولی قصد آمریکا تبدیل کوبا به مستعمره خود بود. سرانجام کوبا در سال 1959 خود را آزاد ساخت و  واشنگتن را بحیرت واداشت. متعاقب این جریان، دولت آیزنهاور، طی چند ماه نقشه ای محرمانه برای ساقط کردن دولت کنونی کوبا طرح کرد بمب اندازی در پیش گرفت و دست بمحاصره اقتصادی کوبا زد. یکی از مقامات برجسته وزارت خارجه آمریکا اندیشه ای را که در پس این نقشه نهفته است چنین توصیف می کند :” راه از بین بردن کاسترو آنست که مردم بدلائل اقتصادی ناراضی شوند، از او روی برگردانند و او را ساقط کنند  باین دلیل باید از هر فکری  که به تضعیف اقتصاد کوبا، ایجاد گرسنگی  و نومیدی در مردم بیانجامد استفاده کرد”.
    دولت تازه منتخب کندی (در سال 1961) اجرا و ادامه این برنامه را بعهده گرفت. دلائل آن نیز در یک گزارش محرمانه داخلی، که انتشار آن  اینک آزاد گشته، با صراحت بیان شده است. دست یازیدن به خشونت و حلق آویز کردن اقتصاد کوبا واکنش علیه ” مقاومت موفق” کوبا علیه سیاست آمریکا در 150 سال گذشته است.
    بنا بر این علت روس ها نبودند (1)، بلکه دکترین مونرو بود که بر اساس آن واشنگتن بخود حق می داد  در آن منطقه قدرت مسلط باشد.
    نگرانی دولت کندی، برای مجازات این مقاومت موفق، بیش از حدِ لازم  بود. ترس دولت او از این بود که نمونه کوبا دیگران را هم به این فکر بیاندازد که ” خود زمام کار را بدست گیرند “. این فکری بود که برای مجموعه قاره جذابیت بسیار داشت، زیرا ” تقسیم  زمین و دیگر اشکال ثروت ملی، در وحله اول بسود طبقات ثروتمند تمام میشد و بعد تهی دستان و کم بضاعتان بودند که تحت تاثیر انقلاب کوبا  خواستار زندگی بهتر بودند”. این ها مضمون هشداری بود که کندی پس از گرفتن زمام کار در دست، از آرتور شلزینگر، مورخ لیبرال و مشاور خود برای امور آمریکای لاتین، دریافت داشت. سیا این تحلیل را با این تفسیر تایید کرد که ” سایه کاسترو  بر تمام قاره می افتد، زیرا مناسبات اقتصادی و اجتماعی در آمریکای لاتین سبب برانگیختن اعتراض مخالفان و مبلغان تغییرات بنیادین، به مقامات حاکم بر جامعه می گردد  ” و کوبای کاسترو می تواند برای آنها نمونه باشد. بر طرح موجود برای  اشغال کوبا جامه عمل پوشانده شد. و وقتی که نقشه در خلیج خوک ها با شکست مواجه گشت، دولت کندی دست به یک جنگ تروریستی وسیع زد. پرزیدنت کندی  مسئولیت اجرای کار را بدست برادر خود، رابرت کندی سپرد، که بقول آرتور شلزینگر، نویسنده  زندگینامه او، فروباریدن  “تمام هول و هراس های جهان” بر سر کوبا، در صدر اولویت های مورد نظر او قرار داشت. این جنگ تروریستی یک موضوع فرعی نبود. این یکی از عوامل اصلی در راندن جهان به مرز یک جنگ اتمی بود که پس از حل بحران راکت ها، بشدت پیشین ادامه یافت. این جنگ تروریستی که مبداء آن  خاک ایالات متحده آمریکا بود در طول تمام سده گذشته ادامه داشت. گرچه در سال های اخیر  واشنگتن دست به ترور تازه ای علیه کوبا نزده  بلکه  فقط برای عملیات تروریستی دیگران پایگاه در اختیار گذاشته  و تا امروز محل عقب نشینی برخی از بدترین تروریست های بین المللی بوده،  که فهرست جنایات آنها بلند است. از جمله: اورلاندو بوش، لوئیز پوسادا کاریلس و بسیاری دیگر که اگر غرب روزی بخواهد واقعا علیه تروریسم مبارزه کند نام آنها  شناخته شده است. در این زمینه، مفسران ی که حسن نیت دارند، از یاد  آوری دکترین بوش  اجتناب می کنند. بوش  بمناسبت حمله بافغانستان تبلیغ می کرد: کسی که به تروریست ها پناه بدهد جرمش بسنگینی خود تروریست هاست و باید بهمان صورت با او برخورد شود، یعنی باید بداند که  خاکش بمباران و اشغال خواهد شد.
    بمباران لیبی
    شاید بحد کافی روشن شده باشد که تروردولتی بین المللی در طیف وسیع سیاسی  یک   وسیله آزمون شده و موثر سیاسی محسوب می گردد. معهذا  ریگان نخستین رئیس  جمهور  در دوران معاصر بود که با وقاحت تمام زیر سرپوش “  جنگ با تروریسم”  خود “آفت شوم  تروریسم “  را به میدان آورد.
    وقاحت ترور ریگانی دست کمی از وسعت آن نداشت. در این مورد فقط  از یک نمونه  یاد می کنم. در آوریل 1986 نیروی هوائی آمریکا لیبی را بمباران کرد و موجب  مرگ دهها انسان غیر نظامی شد. میل دارم تصریح کنم که در روز بمباران،  در حدود ساعت شش و نیم بعد از ظهر، دوست قدیمی من، چارلز گلاس، که بعنوان خبرنگار  ای- بی- سی- در خاور نزدیک کار می کرد،  از  تریپولی به من زنگ زد و توصیه کرد اخبار ساعت هفت تلویزیون را تماشا کنم. در سال 1986 برنامه اصلی اخبار در تمام فرستنده های تلویزیونی در ساعت 19 پخش می شد. درست سر ساعت هفت  گویندگان اخبار تمام تلویزیون ها اعلام کردند که برنامه را به لیبی وصل می کنند و بمباران تریپولی و بنغازی را توسط هواپیما های آمریکائی بصورت زنده به نمایش گذاشتند. این نخستین بار بود در تاریخ که یک بمباران برای پخش در ساعت اصلی خبر تلویزیون صحنه سازی شده بود، کاری که از لحاظ منطقی انجامش اصلا کار ساده ای نبود. در آنزمان بمب افکن های آمریکائی اجازه عبور از آسمان فرانسه را نیافتند و مجبور بودند راه خود را دور کنند و پس از عبور از آسمان اقیانوس اطلس درست سر ساعت پخش اخبار خود را به محل برسانند. پس از پخش صحنه های حیرت انگیز شهرهای سوزان لیبی فرستنده ها  به استودیوی خود در واشنگتن بازگشتند، بجائی که گزارشی جدی در بارۀ در ارتباط با دکترین تازه آمریکا داده می شد مبنی بر  ” دفاع از خود دربرابر  حملات آینده ” که طبق این تعریف آمریکا در برابر ترور لیبی از خود دفاع کرده بود. سخنگویان دولت   باطلاع اهالی کشور رسانیدند که طبق اطلاعاتی که در دست است لیبی چند روز پیش در یک دیسکوتک در برلن  بمبی منفجر کرده     که در اثر آن یک سرباز آمریکائی کشته شده است. اندک زمانی بعد میزان صحت قطعی اخبار ادعائی بصفر رسید و پذیرفته شد که خبر درست نبوده، البته پس از آنکه از خبر جعلی بهرۀ مطلوب گرفته شده بود.  هیچ کس نپرسید  که آیا  انفجار در دیسکوتک می تواند اصلا  توجیهی  برای حمله  تبهکارانه به مردم غیر نظامی لیبی باشد.
    تنظیم ماهرانه زمانی
    رسانه ها  اشاره ای به تنظیم زمانی و عجیب  حمله هوائی آمریکا به لیبی  نکردند. مفسران، بیشتر از قاطعیت اطلاعات واشنگتن – که در حقیقت وجود خارجی نداشت- و احترام واشنگتن بقانون در شور و شعف بودند. دبیران روزنامه نیویورک تایمز در واکنشی که نمونه وار بود نوشتند “حتی آن شهروندان  آمریکائی که بسیار دقیق و سختگیر هستند نیزحمله آمریکا  به لیبی را تایید و تشویق می کنند…ایالات متحده (قذافی را) با ملاحظه تمام و رعایت کامل  تناسب، مجازات کرد” دلائل مسئولیت لیبی در انفجار دیسکوتک “با وضوح تمام در برابر افکار عمومی قرار گرفت” و “بعد به هیئت داوران دولت های اروپائی عرضه شد که فرستادگان ویژه ی آمریکا تلاش می کنند با ارائه اسناد به آنان موافقتشان را برای یک اقدام هماهنگ علیه رهبری لیبی جلب کنند”.  آنچه که  در این میان مطلقا مورد توجه قرار نگرفت این بود که اصلا  دلیل قابل قبولی ارائه نشده بود و واکنش ” هیئت داوران  “در واقع همراه با سوء ظن  بسیار بوده، بویژه دولت المان، علیرغم پیگیری جدی هیچ نشانی از عامل انفجار نیافته بود. این نکته هم که ” هیئت داوران ” از دولت ایالات متحده آمریکا خواستند که  هر نوع اقدامی رااین مورد متوقف سازد  دیگر  حائز اهمیت نبود.
    زمان بمباران لیبی دقیقا با زمان رای گیری  کنگره  در بارۀ کمک آمریکا  به نیروهای اعزامی ترور علیه نیکاراگوئه، تنظیم شده بود. برای کسب اطمینان از این که تنظیم وقت دقیق بوده، ریگان صراحتا ارتباط آنرا بیان داشت. او یک روز پس از بمباران  طی نطقی گفت:” اجازه می خواهم مجلس (کنگره آمریکا) را قبل از رای گیری  که قرار است در این هفته صورت گیرد متوجه  سازم که  (قذافی ) این تروریست صُلبی، 400 میلیون دلار و یک انبار اسلحه به نیکاراگوئه فرستاده، تا جنگ را به خاک آمریکا بکشاند. او از کمک به نیکاراگوئه  بخود می بالد زیرا نیکاراگوئه از خاک آمریکا علیه آمریکا می جنگد”. یعنی خاک  نیکاراگوئه خاک آمریکاست. این فکر که این “سگ دیوانه” جنگ خود را به خاک ما می کشد، از جذابیتی برخوردار بود که خالی از تاثیر نبود. آنطور که  مطبوعات سراسر کشور نوشتند بمباران لیبی موضع ریگان را در برابر  کنگره، در مورد مسائلی چون بودجه نظامی و کمک برای  ” کنتراس ” در نیکاراگوئه، تحکیم کرده است.
    این ها تنها نگاهی کوتاه به سهم  ریگان  در  تروریسم بین المللی بود. آنچه بیش از همه بدرازا کشید ایجاد جنبش جهاد در افغانستان بود .
    دلائل آن را رئیس بخش سیا در اسلام آباد که خود شخصا  آن برنامه را هدایت کرده، توضیح داده است. بنا بگفته او هدف ” کشتن سربازان روسی ” بود، یک ” هدف شریف”  که او همانقدر “عاشق” آنست که رئیسش در واشنگتن. این مسئول جاسوسان تاکید می کند که  موضوع “رهائی افغانستان” نیست و بنظر کارشناسان، سیاست آمریکا، حتی احتمالا، سبب تعویق عقب نشینی روس ها هم شده است. ریگان با غریزه خطاناپذیر خود برای کمک به خشن ترین تبهکاران، گلبدین حکمتیار را برای دریافت کمک های سخاوتمندانه آمریکا انتخاب کرد که معروف بود در کابل اسید بصورت زنان می ریخته و حالا یکی از رهبران شورشیان در افغانستان است که بنا بقول رسانه ها، ممکن است بزودی بدیگر “جنگ سالار” هائی بپیوندد که مورد حمایت دولت های غربی هستند. ریگان به ضیاء الحق، که در میان دیکتاتورهای پاکستان از همه بد تر بود نیز کمک های سخاوتمندانه کرد. یعنی  به برنامه اتمی او و  اجرای برنامه تحکیم وتوسعه اسلام رادیکال در پاکستان، که  پولش را عربستان سعودی می پرداخت. به آسانی قابل درک است که این چه بار سنگینی است برای این کشورهای مصیبت کشیده و برای جهان.
    جنگ با کلیسا
    آفت تروریسم دولتی در نیمکره غربی، در سال 1964 گریبانگیر برزیل شد. برزیل در پی یک کودتا  بیکی از نخستین کشور ها در زنجیرۀ کشورهای نئوفاشیستی ملی امنیتی تبدیل گشت، به بلائی تبدیل شد که تا آنزمان در در این نیمکره نمونه ای نداشت.
    در پس این جریان، مانند همیشه واشنگتن قرار داشت و از این جریان طبق “هدایت بین المللی”  شکل ویژه ای از اعمال خشونت و  تروریسم دولتی بوجود آمد.  هدف کارزاری که در برزیل بوجود آمد، به میزان وسیعی، جنگ با کلیسا  بود.  بقتل رسیدن 6 روشنفکر برجسته آمریکای لاتین، فقط چند روز پس از فروریختن دیوار برلن، در نوامبر سال 1989 تنها یک رخداد  سمبلیک نبود. این شش روحانی ژزوئیت بوسیله  نیروی ویژه ی گردان  سالوادور بقتل رسیدند که تازه پس از گذراندن دوره آموزشی در “مدرسه جان اف کندی برای آموزش نیروهای ویژه”،- در کارولینای شمالی-، بازگشته بودند.  در نوامبر گذشته تازه  معلوم شد – البته بی آن که مورد توجه خاص قرار گیرد -، که فرمان قتل را فرمانده ارتش و ستاد او امضاء کرده بودند، همه آنها چنان ارتباط نزدیکی با پنتاگون و سفارت آمریکا داشتند که نمی توان تصور کرد واشنگتن از نقشه آنها، با چنین ابعادی، بی خبر بوده باشد. این گردان ویژه  در سالهای هراس انگیز دهه 1980 رد پای خونینی از خود بر جای نهاده بود. نخستین قربانی آن کاردینال رومرو ” صدای ستمدیگان ” بود، که قاتلینش از میان همین محافل برخاسته بودند.
    قتل روحانیون ژزوئیت ضربه نابود کننده ای بر پیکرالهیات رهائی بخش بود. آن جنبش قابل توجهی که قصدش احیاء مسحیت بود و مبتکر آن پاپ یوهانس بیست و سوم. که  دومین مجمع بزرگ واتیکان را افتتاح کرد. این مجمعی بود که بقول هانس کونگ، عالم برجسته الهیات و مورخ،  می بایست آغاز دورانی تازه در تاریخ کلیسای کاتولیک گردد. با الهام گرفتن از شورای مشاورات کلیسای کاتولیک، کاردینال های آمریکای لاتین “راه تنگدستان” را بر پاساختند و صلحدوستی قاطع را برگزیدند. اصلی که پس از تصمیم امپراتور کنستانتین، به پذیرش مسیحیت بعنوان مذهب رسمی امپراتوری رم، منسوخ شده بود. بقول هانس کونگ تصمیم امپراتور “یک  انقلاب بود” که کلیسای تحت تعقیب را به کلیسای تعقیب گر تبدیل کرد. دومین  شورای مشاورات ( کنسیل) تلاشی بود برای احیاء آموزه ی مسیحیت  در دوران پیش از کنستانتین بزرگ. یاران کلیسا از صدر تا ذیل به نشر تعالیم مسیحیت در میان تنگدستان و مظلومان آمریکای لاتین پرداختند، به “هیئت” های مذهبی پیوستند و تهیدستان را تشجیع کردند که سرنوشت خود را خود بدست گیرند و باتفاق هم به زندگی  نکبت بارِ  نبرد  برای رساندن امروز  بفردا  را،   درحوزه تسلط ایالات متحده  آمریکا پایان بخشند.
    واکنش در برابر این  ارتداد  سنگین  زود  پدیدار شد. نخستین تیر، کودتای نظامی 1964 در برزیل بود که نقشه آن درزمان حیات جان اف کندی طرح شده بود و دولتی را که اندکی بوی سوسیال دموکراسی می داد سرنگون ساخت و  رژیم  شکنجه و خشونت را جای آن نشاند. آن کارزار با قتل روشنفکران ژزوئیت، بیست سال پیش پایان یافت. در باره اینکه نخستین ضربه برای فروپاشی دیوار برلن را که وارد آورد بحث و گفتگوهای فراوان شده اما در باره اینکه مسئولیت سرکوب وحشیانه   تلاش برای احیاء آموزه مسیحیت کیست یک کلام  گفته نمی شود.
    Washintons School of Americas  که بدلیل آموزش دادن به کماندوهای مرگ آمریکای لاتین بد نام است، با کمال افتخار برای خود تبلیغ می کند که “پیروزی بر الهیات رهائی بخش با کمک ارتش آمریکا ممکن شد” – تردیدی نیست که این تبلیغ با حمایت واتیکان صورت می گیرد که خود ابزار ملایم اخراج از کلیسا و سرکوب آموزش های مخالف را بکار می گیرد.
    حتما بخاطر دارید که در نوامبر گذشته بیستمین سالگرد آزادی اروپای شرقی از استبداد روسی  جشن گرفته شد، پیروزی نیروهای ” عشق، تساهل، دوری از خشونت، روح انسانیت  و گذشت”، آنطور که واسلاوهاول بیان کرد. ولی  قتل فجیع  هم عصران سالوادوری او چند روز پس از فروریختن دیوار کمتر، یا  بهتر است بگویم اصلا مورد توجه قرار نگرفت. من تردید دارم که بتوان حتی اشاره ای کوتاه باین نکته یافت که  معنی این قتل فجیع چیست: پایان یک دهه ترور سبعانه در آمریکای مرکزی و پیروزی نهائی “بازگشت به بربریت در عصر ما “، که با کودتای 1964 در برزیل آغاز شد و بدنبال آن  بسیاری از انسان های مذهبی قربانی شدند و با این کشتار  به آموزه های”نادرست” دومین کنسیل کلیسای کاتولیک پایان داده شد.  معنای “عصرعشق، تساهل، دوری از خشونت، روح انسانیت و گذشت” این نیست.

    30.03.2010 //jungr Welt/Verdrängte Verbrechen/Thema / Seite 10 دنباله در روزهای آینده
    1-      اریش فوروم (1980-1900) روانکاو ، جامعه شناس، هومانیست، سوسیالیست دموکرات بود.  از متفکران مکتب فلسفی فرانکفورت که در سال 1934 به آمریکا مهاجرت کرد. 1957 به جنبش صلح آمریکا پیوست. 1965 بازنشسته شد. 1974 سوئیس را برای محل زندگی انتخاب کرد و درسال 1980 در اثر سکته قلبی در سوئیس گذشت و پیکرش سوزانده شد. آثار او در زمینه های پسیک آنالیز، روانشناسی مذهب، انتقاد اجتماعی هستند. او از متفکران با نفوذ قرن بیستم محسوب می گردد. بسیاری از آثار او  در ردیف پرفروش ترین کتاب ها قراردارند.
    نقل از : آينده ما