۱۳۸۸ مرداد ۷, چهارشنبه

رعایت حقوق افراد بازداشت شده، آزاد کردن افراد بیگناه و دلجویی از خانواده‌های داغدیده

آيت‌الله العظمي موسوي اردبيلي خواستار شد:
رعایت حقوق افراد بازداشت شده، آزاد کردن افراد بیگناه و دلجویی از خانواده‌های داغدیده








قلم - آیت‌الله العظمی عبدالکریم موسوی اردبیلی در اطلاعیه‌ای، رعایت حقوق افراد بازداشت شده، و آزاد کردن هرچه سریع‌تر افرادی که ارتکاب جرمی توسط آنان احراز نشده است و دلجویی از خانواده‌هایی که عزیزان خود را در حوادث اخیر از دست داده‌اند را خواستار شد.
به گزارش قلم‌نیوز، متن نامه آیت‌الله العظمی عبدالکریم موسوی اردبیلی به این شرح است:
"و أطیعوالله و رسوله و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم
وقایع تاسف‌بار اخیر و اتفاقاتی که در شأن نظام اسلامی نبوده و زیبنده‌ی آن نیست، موجبات نگرانی تمام علاقه‌مندان به کشور و نظام جمهوری اسلامی را فراهم آورده و باعث سلب آسایش و آرامش از جامعه شده است. حرمت‌شکنی‌ها و ایراد اتهاماتی که در دادگاه‌های صالحه ثابت نشده‌اند، به بزرگان و شخصیت‌های ملی و دینی، نه تنها جامعه را آرام نمی‌سازد بلکه آتش فتنه را شعله‌ورتر می‌کند. و لا تقف ما لیس لک به علم ان السمع والبصر والفواد کل أولئک کان عنه مسوولا. ادامه این وضعیت به یقین مطلوب هیچ‌یک از دلسوزان کشور نبوده و بیم آن می‌رود که باعث تضعیف پایه‌های نظام و اعتماد عمومی به آن گشته و زمینه‌ساز فتنه‌هایی بس عظیم و بزرگ گردد.
این‌جانب از تمامی مسوولان و دست‌اندرکاران امر می‌خواهم که هرچه سریع‌تر نسبت به ترمیم شکاف‌های ایجاد شده و جبران آسیب‌های وارد آمده اقدام نمایند و در جهت بازسازی اعتماد مردم به نظام تلاش کنند. رعایت حقوق افراد بازداشت شده و برخورد همراه با عطوفت اسلامی و انسانی با آنان و آزاد کردن هرچه سریع‌تر افرادی که ارتکاب جرمی توسط آنان احراز نشده است و هم‌چنین دلجویی از خانواده‌هایی که عزیزان خود را در این حوادث از دست داده‌اند می‌تواند قدری التیام‌بخش بوده و تنش‌های موجود را کاهش دهد.

امید است که با درایت افراد کاردانی که در نظام جمهوری اسلامی مشغول خدمت می‌باشند، کشور از وضعیت بغرنج فعلی رهایی یافته و تجربیات حاصله از این اتفاقات چراغ راهی برای اداره هرچه بهتر و صحیح‌تر امورات جامعه در آینده گردد.
عبدالکریم موسوی اردبیلی
سوم شعبان المعظم ‌١٤٣٠

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از نظر و لطف شما متشكرم.