۱۳۸۹ فروردین ۲۳, دوشنبه

بيمه طلايي هديه آموزش و پرورش در هفته معلم به تمام فرهنگيان

وزير آموزش و پرورش، بيمه طلايي فرهنگيان را به عنوان هديه آموزش و پرورش در هفته معلم به همه فرهنگيان اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا»، حميد‌رضا حاجي‌بابايي در برنامه خبري شبكه يك صدا و سيما در خصوص تفاوت تفاهمنامه بيمه طلايي فرهنگيان با بيمه پايه يا تكميلي فرهنگيان اظهار داشت: در گذشته فرهنگيان بيمه پايه و تكميلي داشتند كه سقف آن بسيار پايين بود و نارضايتي عمومي بين فرهنگيان در رابطه با بحث بيمه درماني و مراجعه به مراكز درماني وجود داشت.
وي ادامه داد: از 4 ماه گذشته سعي كرديم، بيمه جامع و كاملي براي آنها تعريف كنيم كه روز گذشته ‌تفاهمنامه بيمه طلايي فرهنگيان را امضا كرديم.
وزير آموزش و پرورش با اشاره به ويژگي‌هاي بيمه طلايي فرهنگيان‌ بيان داشت: اين بيمه تقريباً در همه امور بدون سقف است؛ در رابطه با درمان، داروها، ويزيت مراجعه به پزشكان و حتي 10 بيماري صعب‌العلاج به هر ميزاني كه هزينه در بر داشته باشد، هيچ‌گونه مبلغي از سوي فرهنگيان پرداخت نمي‌شود.
وي با اشاره به اينكه بيمه طلايي بالاترين و كامل‌ترين بيمه فرهنگيان است، افزود: اين بيمه علاوه بر فرهنگيان افراد تحت تكفل آنها را نيز پوشش مي‌دهد؛ پيش‌بيني ما اين است كه بيش از 2 ميليون نفر از فرهنگيان و خانواده‌هايشان زير پوشش اين بيمه قرار خواهند گرفت.
حاجي‌بابايي يادآور شد: قرارداد بيمه طلايي براي نخستين بار در وزارت آموزش و پرورش به همت دولت و مسئولان و با تأكيدات مقام معظم رهبري براي توجه ويژه به فرهنگيان از روز گذشته منعقد شد و از اول ارديبهشت اين بيمه به عنوان بيمه طلايي اجرايي مي‌شود.
وي افزود: ما 11 نوع بيمه ديگر داريم؛ در رابطه با بيمه خودرو فرهنگيان قراردادي بسته شد كه فرهنگيان مي‌توانند حتي بيمه خودرو را 12 ماهه بپردازند و يك حركت بسيار خوب و زيبايي انجام شد كه شرح اين را براي همه فرهنگيان به صورت مكتوب ارسال خواهيم كرد و آنها در همين هفته اعلام آمادگي خودشان را در مراكز آموزش و پرورش در مدارس اعلام خواهند كرد و ما هم از اول ارديبهشت كار را اجرايي خواهيم كرد.
وي با بيان اينكه بيمه طلايي شامل فرهنگيان بازنشسته نمي‌شود، ادامه داد: بيمه طلايي فقط شامل فرهنگيان شاغل و خانواده‌ و افراد تحت تكفل آنها خواهد بود خيلي از امورات فرهنگيان بازنشسته تحت عنوان خدمات وزارت رفاه قرار مي‌گيرد. بازنشستگان فرهنگي يك نوع بيمه دارند كه در حال اجراست اما به گستردگي بيمه طلايي نيست.

۱ نظر:

  1. سلام. مبارک باشد. بیمه طلایی.ولی من گمتن میکنم حداقل 80 درصد از فرهنگیان حاضرند مشمول این بیمه نشوند و در مقابل حد اقل محمد داوری آزاد شود.

    پاسخحذف

از نظر و لطف شما متشكرم.