۱۳۸۸ اسفند ۲۱, جمعه

مجوز استخدام معلمان حق‌التدريس‌ آماده شد

وزير آموزش و پرورش گفت: مجوز استخدام حق‌التدريس‌ها آماده شده است و 40 هزار نيروي متخصص استخدام خواهند شد و آخرين مرحله‌ هم امروز طي شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا»، حميدرضا حاجي‌بابايي در حاشيه همايش مؤسسان مدارس غير دولتي شهرستان‌هاي استان تهران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مجلس با حذف پيش دانشگاهي مخالفتي ندارد و اين طرح در شوراي عالي انقلاب فرهنگي و همچنين شوراي عالي آموزش و پرورش مصوب شده است و از مهر به سمتي حركت مي‌كنيم كه حذف اين مقطع را اجرايي كنيم.
وي در خصوص اينكه تكليف مدارس پيش‌دانشگاهي چه خواهد شد، بيان كرد: بررسي تعيين تكليف نهايي اين مراكز در حال پيگيري است اما آنچه مسلم بوده اين است كه قطعاً از سال آينده مركزي تحت عنوان پيش‌دانشگاهي نخواهيم داشت و دانش‌آموزان سوم دبيرستان ممكن است به سال چهارم دبيرستان بروند.
وزير آموزش و پرورش در خصوص اعتراض دانش‌آموزان مقطع فني و حرفه‌اي نسبت به حذف سهميه ورود به كارشناسي دانشگاه‌ها، گفت: اين افراد دانش‌آموزاني هستند كه كارداني خود را تمام كرده و به دنبال مدرك كارشناسي خود هستند، در حالي كه آموزش و پرورش نمي‌تواند به آنها مدرك بدهد.
حاجي بابايي افزود: بر اساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، از سال 89 به بعد هيچ وزارتخانه‌اي به جز وزارت علوم حق ندارد مدركي بالاي ديپلم بدهد لذا مشكل اين دانش‌آموزان مربوط به آموزش و پرورش نيست.
وي در خصوص مدارس غير دولتي نيز بيان كرد: در حال حاضر يك ميليون دانش‌آموز در مدارس غير دولتي مشغول تحصيل هستند، البته نگراني‌هايي در خصوص شرط معدل و آزمون ورودي از سوي اولياي اين مدارس مطرح شده كه با جلسات متعدد و انتصاب مسئولان سعي مي‌كنيم مشكلات اين مدارس را مرتفع كنيم.
حاجي‌بابايي اضافه كرد: آموزش و پرورش در دستور كار خود افزايش و يا توسعه مدارس غير دولتي را ندارد اما به ميزان استقبالي كه از اين مدارس باشد و مردم خواهان احداث اينگونه مدارس باشند، آموزش و پرورش نيز در اين زمينه هم كمك خواهد كرد.
وي در خصوص استخدام معلمان حق‌التدريس نيز بيان كرد: مجوز استخدام حق‌التدريس‌ها آماده شده است و 40 هزار نيروي متخصص استخدام خواهند شد و آخرين مرحله‌اش هم امروز طي شد.
وزير آموزش و پرورش اضافه كرد: در سال 1389، 24 هزار معلم حق‌التدريس استخدام مي‌شوند و بايد برنامه‌ريزي‌هاي آن را انجام دهيم لذا لازم است كه مداركشان را تحويل دهند؛ اصل براي ما سابقه كار است و معلم‌هاي حق‌التدريس از ابتداي مهر بر اساس سوابقشان به صورت حق‌التدريس سركلاس مي‌روند. 

منبع:آموزش نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از نظر و لطف شما متشكرم.