۱۳۸۸ اسفند ۲۲, شنبه

محکومیت ضرب و شتم معلمان در 23 اسفند سال 85

به نام خداوند جان و خرد
محکومیت ضرب و شتم معلمان در 23 اسفند سال 85
همکاران ارجمند وفرهیخته
            از سال ( 78) معلمان مسئول برای انجام رسالت معلمی خود در قالب تشکل های صنفی به طور قانونی در شهرهای مختلف کشور به پیگیری مسائل صنفی پرداختند . برخوردهای حراستی – امنیتی با این عزیزان سبب شد تا با عزمی جزم تر از پیش و با اهداف اصلاح آموزش و پرورش و ارتقاي آن به سطح آموزش و پرورش " انسان ساز" و رساندن معلم و دانش آموز به جایگاه ارزشمند " اجتماعی - انسانی " موجبات سرفرازی کشور را فراهم کنند . به همین دلیل شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در اسفند ماه( 80 ) تاسیس شد.
            نامه های متعدد به مسئولان کشور و مذاکرات بسیار با وزیران و معاونان آموزش و پرورش، نمایندگان محترم مجلس و مدیران کل سازمان ها حتی در سفرهای استانی دولت نهم ، گواه صداقت ، قانونمندی وخردگرایی تشکل ها است . تحمل هزینه های مادی و معنوی فعالان صنفی و همت و حمایت معلمان منجر به تصویب لایحه ی مدیریت خدمات کشوری در مجلس شد . اما با گذشت سه سال و نیم از آن اجرا نشد ! مکاتبات و مذاکرات مجدد به نتیجه نرسید . شورا ناگزیر در بهمن و اسفند 85 تعداد 6 تجمع مسالمت آمیز در جلوی مجلس اعلام نمود . اخبار تشکل ها و بیانیه های شورا در تنها نشریه مستقل و صنفی " قلم معلم " صادقانه درج می شد .
            در (18 اسفند 85 ) نمایندگان تشکل های صنفی معلمان کشور با هیئت رئیسه مجلس و مسئول کمیسیون آموزش و تحقیقات مذاکره نمودند . قرار شد در جلسه ی بعدی از وزیر آموزش و پرورش و مسئول بودجه دعوت شود تا به عدم اجرای لایحه ی خدمات کشوری رسیدگی شود . متاسفانه جلسه مذکور برگزار نشد و مسائل معلمان بی پاسخ ماند . روز( 23 اسفند 85  )مجلس توسط نیروی انتظامی و لباس شخصی ها محاصره شد و معلمان را به جرم" معلمی " و " عدالت خواهی " مورد ضرب  و شتم و بازداشت قرار دادند!!
            کانون صنفی معلمان تهران ( طیف صنفی ) ضمن محکوم نمودن واقعه ی (23 اسفند 85 ) مجدداً از نمایندگان محترم ملت در مجلس شورای اسلامی تقاضا دارد به وظیفه ی نظارتی خود عمل نمایند و مسببان ضرب و شتم، توهین ، بازداشت ، انفصال از خدمت  و... معلمان را که قلب فرهنگیان کشور را آزرد ، مورد پیگرد قانونی قرار دهند.
            همچنین از ریاست محترم قوه ی قضائیه و وزیر محترم آموزش و پرورش تقاضا می شود موجبات آزادی معلمان و فعالان صنفی در بند ، آقایان فرزاد کمانگر ، هاشم خواستار ، رسول بداغی وبهمن گودرززاده رافراهم نمایند .
     معلمان آگاه
            همکاران شما در کانون صنفی معلمان تهران با تجربه ی سال ها فعالیت صنفی بر این باورند که حصول نتیجه ی مطلوب و دستیابی به اهداف صنفی ، تنها در سایه ی اتحاد و هم دلی و کار تشکیلاتی هدایت شده میسر است و آگاهی واحساس مسئولیت ما ، در قبال حقوق صنفی خود و همکاران و دانش آموزانمان نقش موثری در اجرای قوانین و احقاق حقوق صنفی ما خواهد داشت .
                           کانون صنفی معلمان(طیف صنفی )
                       (  20 اسفند 88  )

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از نظر و لطف شما متشكرم.