۱۳۸۸ بهمن ۷, چهارشنبه

حاجي بابايي عنوان كرد:آموزش و پرورش تصدي گر اموري است كه وظيفه آن را ندارد

وزير آموزش و پرورش با تاكيد براينكه
«24 هزارمعلم شركتي سال تحصيلي 90-89 در مدارس به كار گرفته نمي شوند» سه پيشنهاد براي جبران كمبود معلم در سال هاي آينده ارائه داد و گفت: عده اي نيرو در ارتباط با رشته هاي گوناگوني كه مانند تربيت بدني نياز داريم استخدام خواهيم كرد.

به گزارش مهر، حميد رضا حاجي بابايي در پاسخ به اين سئوال كه «چه تدبيري براي جايگزيني 24 هزار معلم شركتي كه امسال در آموزش و پرورش مشغول به تدريس هستند در سال تحصيلي آينده داريد؟» افزود: سه پيشنهاد براي رفع كمبود اين تعداد نيرو در مدارس داريم كه اجرايي خواهيم كرد.
 وي ادامه داد: تابستان امسال از طريق مجلس، موظف شديم نيروهاي حق التدريس را طي پنج سال استخدام كنيم كه آنها جايگزين معلمان شركتي خواهند شد ودر اثر تغيير وضعيت، 12 ساعت تدريس آنها به 24 ساعت تبديل مي شود ضمن اينكه 12 ساعت نيز مي توانند اضافه كاري داشته باشند. وزير آموزش و پرورش اظهار كرد: ما با اين معلمان قرارداد نداشته و تعهدي نسبت به استخدامشان نداريم اما آنها هم مي توانند در آزمون هايي كه برگزار مي كنيم، شركت كنند و از طريق آزمون وارد آموزش و پرورش شوند.
 حاجي بابايي راه حل ديگر جبران كمبود 24 هزار نيرو در آموزش و پرورش را اضافه كاري ساير فرهنگيان عنوان كرد و گفت: همچنين طبق قانون بازنشستگي پيش از موعد، فرهنگيان بازنشسته مي توانند 8 ساعت تدريس در طول هفته داشته باشند.
وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: عده اي عنوان مي كنند كه چرا از نيروهاي جوان به جاي بازنشسته ها استفاده نمي كنيد و دوباره همان نيروها را براي تدريس به كارمي گيرد، بايد گفت كه آموزش و پرورش توان استخدام تمام نيروهاي مورد نياز خود را ندارد چرا كه قانون از اين موضوع جلوگيري مي كند و از طرفي نمي توانيم كلاس هاي خود را خالي از معلم بگذاريم، ناگزير بايد از نيروهاي شركتي كه آن هم ممنوع است استفاده كنيم و يا همكاران فرهنگي خود را به كار گيريم.

 وزير آموزش و پرورش در پاسخ به سئوال ديگري كه «آيا وجود3 ميليون دانش آموز كه ترك تحصيل كرده اند را مي پذيريد؟» گفت: اين خبر دروغ است و تكذيب مي كنيم و كسي كه اين را مي گويد عدد و رقم را نمي شناسد. حاجي بابايي در پاسخ به سئوال ديگري در خصوص «عدم پرداخت سرانه برخي از مدارس» گفت: يك مقداري از آن به اعتبارات بر مي گردد و مقداري هم به مديريت كه ما بايد به شكلي حركت كنيم كه سرانه مدارس را به موقع در اختيارشان قرار دهيم. وي با بيان اينكه «آموزش و پرورش كارها و تصدي گري هايي دارد كه وظيفه آن نيست» اظهار كرد: قسمت عمده اعتبارات آموزش و پرورش صرف اين موارد مي شود واگر آموزش و پرورش را به سه دوره آموزش ابتدايي، راهنمايي و متوسطه و تربيت معلم تقسيم كنيم و تنها به آنها بپردازيم اين مشكلات حل مي شود
آفتاب یزد ۵/۱۱/۸۸

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از نظر و لطف شما متشكرم.