۱۳۸۸ مهر ۴, شنبه

افشای دروغ پردازی کیهان ، فارس و ایرنا

سوروس هرگونه آشنایی و دیدار با خاتمی را تکذیب کرد
دروغ های کیهان و دیگر رسانه های کودتاچیان یکی پس از دیگری افشا می شود. موسسه جامعه آزاد متعلق به جورج سوروس اعلام کرد که "آقای سوروس نه با آقای خاتمی آشنایی شخصی دارد و نه با او دیدار داشته است".

به گزارش سایت نوروز تکذیب این دیدار از سوی جورج سوروس در حالی صورت میگیرد که کیهان با اصرار بر دروغ های بی شرمانه خود مدعی شده بود که اگر خاتمی دیدار با سوروس را تکذیب کند، سوروس جزئیاتش را منتشر می‌کند.
پیش از این دفتر سید محمد خاتمی با صدور اطلاعیه ای ادعای دروغ رسانه های کودتا مبنی بر دیدار وی با سوروس را تکذیب کرده و اعلام کرده بود كه "خاتمی نه سوروس را می شناسد و نه در داووس با وی دیدار كرده است".
خبرگزاری دولتی ایرنا که در کنار روزنامه کیهان و خبرگزاری فارس کودتاچیان را در پیشبرد اهدافشان همراهی می کند، چندی پیش در یک گزارش اختصاصی نوشت که جورج سوروس - که در ایران به تئوریسین انقلاب های مخملی معروف است- طی یک سخنرانی در تاریخ ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۹ در هتل بین المللی ترامپ نیویورک گفته است که دو بار با رئیس جمهوری پیشین ایران ملاقات کرده و آقای خاتمی به او گفته "با حکومت مذهبی نمی توان به دموکراسی دست یافت".
ایرنا همچنین ادعا کرده بود كه سوروس بار دیگر در ژانویه سال 2007 با خاتمی در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس ملاقات داشته است. یک روز پس از انتشار این خبر توسط ایرنا، روزنامه کیهان ادعای دروغین ایرنا را تیتر نخست خود کرد. خبرگزاری فارس نیز همین خبر را به نقل از ایرنا بر روی خروجی خود نهاد. برخی روزنامه ها همچون رسالت نیز یا نقل ادعای دروغین ایرنا به این خبر دامن زدند.
اما دروغپردازی رسانه های کودتا یکی پس از دیگری برملا شد. ایمی ویل، مسئول ارتباطات رسانه ای موسسه جامعه آزاد در پاسخ به پرسش بی بی سی فارسی در خصوص دیدار خاتمی با سوروس گفت: آقای سوروس با آقای خاتمی آشنایی شخصی ندارد و تماسی با او نداشته است. او همچنین ایراد سخنرانی مورد اشاره رسانه های مذکور را توسط سوروس رد کرد.
اما کودتاگران باز هم به دروغ پراکنی های خود ادامه دادند. تا جایی که سردسته دروغ پردازان یعنی روزنامه کیهان در پاسخ به تکذیبیه سید محمد خاتمی مدعی شد که اگر خاتمی دیدار با سوروس را تکذیب کند، سوروس جزئیاتش را منتشر می‌کند و همچنین در ادامه دروغ پراکنی های خود نوشت که "خبر ملاقات خاتمي با جرج سوروس را شخص جرج سوروس مطرح كرده و در سايت خود نيز آن را پوشش داده است".
این در حالیست که اگر به سایت سوروس مراجعه کنید و نام خاتمی (khatami) را در قسمت جستجوی سایت جستجو کنید، تنها با يك مطلب روبرو خواهید شد كه آن هم گزارشي است مربوط به يك فوروم كه شخصی به نام افشين مولوی در آن سخن گفته است. به عبارت دیگر مطلب مورد ادعای کیهان اساسا در سایت جورج سوروس وجود ندارد!
از سوی دیگر خبرگزاری تابناک که پس از انتشار این خبر توسط ایرنا پیگیری های خود را برای مشخص شدن صحت و سقم آن آغاز کرده بود، ادعای ایرنا را " غیر واقعی" و "بیشتر به خبری تخیلی ساخته ذهن خبرنگار این خبرگزاری" دانست.
تابناک می نویسد: خبرنگار ما در واشنگتن به محض انتشار وسیع این خبر توسط خبرگزاری دولت و چندین خبرگزاری دیگر با توجه به آثار تخریبی آن در ذهن عموم دوستداران نظام، سعی نمود که صحت و سقم این خبر را از هتل های آمریکا و همچنین متن کامل و تائید شده سخنرانی آقای جورج سوروس را به دست آورد. اما مشخص شد در عالم واقع هرچند مجموعه هتل های زنجیره ای با این نام در نیویورک وجود دارد اما وجود هتلی با این مشخصات در نیویورک واقعیت ندارد.
تابناک در ادامه آورده است: خبرنگار "تابناک" در واشنگتن برای اطمینان هرچه بیشتر از این موضوع با هتلهای یاد شده در نیویورک و همچنین با مدیر هتل "ترامپ" در شیگاگو یعنی آقای "فاستر" تماس گرفت و در مورد جلسه شب یازدهم سپتامبر و سخنرانی آقای سوروس سئوالاتی را مطرح نمود که مدیر هتل از وجود چنین جلسه ای کاملا اظهار بی اطلاعی نموده و منکر برگزاری جلسه ای با شرکت آقای جورج سوروس در این محل شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از نظر و لطف شما متشكرم.