۱۳۸۸ مهر ۴, شنبه

احمد جنتی عقلا و شرعا باید برکنار شود

به نظر می رسد آقای اجمد جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی مسوولیت دارند از هر امر قانونی و در چهارچوب اصول تعیین شده در این کشور جلوگیری نمایند. بررسی سخنان ایشان در نماز جمعه دیروز تهران این موضوع را به ذهن متبادر می کند که یا کهولت سن و مشکلات ذهنی ایشان را به امراض پیری متبلا نموده و سخنانی را به زبان می رانند که در هیچ منطق و عقل سلیمی مورد پذیرش نیست.

جنتی: دستگاه قضایی نتواند با اغتشاشگران برخورد کند، وظیفه هر مسلمانی برخورد است
احتمال دیگر نیز وجود دارد. اینکه این سخنان نا صواب نه از سر پیری و کهولت که روی اعتقاد و به عنوان یک روش از سوی ایشان طرح شده است. که در آن صورت سوالات دیگری قابل طرح است.
احمدی جنتی در خطبه نماز جمعه دیروز مدعی است : «در زمانی که تشکیلات حکومتی برقرار است این وظایف به عهده‌ی تشکیلات حکومتی است، اما اگر این تشکیلات در این زمینه توان نداشت به عهده‌ی مردم است. یعنی اگر دستگاه قضایی نتوانست با اغتشاشگران برخورد کند وظیفه هر مسلمانی است که با آشوبگر برخورد کند.» ( یعنی جوانان ما به صرف چند شعار در خیابانها مجازات شوند)
چگونه یک حکومت می تواند ادعای قدرتمند بود و مدیریت جهانی بنماید و توان برخورد با به گفته احمد جنتی «آشوبگران» را ندارشته باشد. دستگاهی که نشان داده در برخورد و حتی محاکمه متهمان از ابزارها و روش های فرا قانونی نیز بهره می برد.
آیا این سخنان احمد جنتی مصداق برقرار قانون جنگل به جای قانون اساسی نیست؟ همچنان که این استدلال می تواند عواقب خطرناکی برای جامعه داشته باشد ، می تواند پرده از رفتار و منشی بردارد که دبیر شورای نگهبان در انتخابات اخیر در پیش گرفته است.
بر اساس این استدلال اگر حکومت نتواند جامع را مجاب به انجام امری کند می تواند بدون در نظر گرفتن قانون و تنها بر اساس تشخیص خودش «وظیفه ی مسلمانی» را به جا بیاورد.
به واقع اگر کسی که باید نگاهبان قانون اساسی باشد اینچنین درک ناقص و فاجعه باری از قانون دارد ادامه حضورش در شورای نگهبان خطرناک، فاقد توجیه منطقی و شرعی است.
شاید به واقع برای کاهش آلام جامعه دردمند این روزها و جلوگیری از ترویج بی قانونی و هرج و مرج برکناری احمد جنتی از دبیری شورای نگهبان و خطیبی نماز جمعه تهران شرط عقل و حداقل کار صواب ممکن است.

جنتی برای خدا هم تعیین تکلیف کرد:" لازم است خدا به آنها اجر دهد"
دبیر شورای نگهبان در نماز جمعه امروز بااشاره به بیانیه مجلس خبرگان افزود: این بیانیه، بیانیه بسیار خوبی بود كه هم مورد تقدیر من و هم مقام معظم رهبری قرار گرفت و «لازم است» در راستای این بیانیه هوشیارانه «خداوند به آنان اجر دهد»


سید جورج شریعتمداری
آقا! خودش می گوید ما دیدار نکردیم، شما می گوئی دیدار کرده؟ این که نمی شود. یک آدم عاقل گنده که تکان می خورد سیصد تا خبر ازش تولید می شود، با یک آدم معقول و زیر ذره بین مانده، هر دو می گویند ما دیدار نکردیم، باز هم می گویند دیدار کردید.
شنبه: به گفته کیان تاجبخش در دادگاه سید محمد خاتمی در دو بار دیدار با جرج سوروس در مورد رابطه دین و دموکراسی تبادل نظر کردند.
یک شنبه: دفتر خاتمی اعلام کرد خاتمی با سوروس دیدار نکردند.
دوشنبه: رجانیوز اعلام کرد خاتمی در دیدار با جرج سوروس گفته است که حکومت دینی خطرناک است.
سه شنبه: دفتر خاتمی و خود خاتمی اعلام کردند خاتمی با سوروس دیدار نکرده است.
چهارشنبه: حسین شریعتمداری سردبیر کیهان دیدار سوروس و خاتمی در واشنگتن را در راستای براندازی نرم ارزیابی کرد و آن را شدیدا محکوم نمود.
پنجشنبه: دفتر خاتمی و دفتر جرج سوروس و خود خاتمی و شخص جرج سوروس و خانواده خاتمی و سوروس، اعلام کردند این دو نفر در هیچ جا به هیچ طریق ملاقات نکردند.
جمعه: امام جمعه نسبتا موقت تهران دیدار خاتمی و سوروس را شدیدا محکوم کرد و از خاتمی خواست علت دیدار را توضیح دهد.
آگاهان در حالی که میخ شده بودند، هیچ توضیحی در هیچ موردی ندادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از نظر و لطف شما متشكرم.