۱۳۸۸ تیر ۲۷, شنبه

آقاي احمدي ! با شما در اين مورد موافقيم ! اگر بخواهيد ...


سخن معلم :

برخی اوقات سخنانی که از سوی وزیر آموزش و پرورش آقای علی احمدی بیان می شود انسان را به تامل وا می دارد و ما نیز به مصداق آیه شریفه قرآن که همگان را به شنیدن سخنان و اقوال مختلف و گزینش بهترین آن ها وا می دارد باید آن ها را بپذیریم ؛ نظیر سخنانی که ایشان اخیرا بیان کرده است :
تهران: ۱۳۸۸/۰۴/۲۷



اختصاصی مهر/ علی احمدی:
مدرسه مشاور یقه بسته نمی خواهد / روش تربیتی معلمان باید عوض شود



«وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت کنونی نحوه تدریس در مدارس و تربیت دانش آموزان گفت: مدارس به مشاور یقه بسته و چشم و گوش بسته احتیاجی ندارد.



به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا علی احمدی در جمع معلمان مرکز تربیت معلم شرافت، در پاسخ به سئوال معلمی مبنی بر اینکه چرا آموزش و پرورش برای برخورد با دانش آموزانی که در مدرسه مواد مخدر می فروشند و یا سی دی های مبتذل رد و بدل می کنند چیست و چرا نمی توانیم با این دانش آموزان هیچگونه برخوردی کنیم تصریح کرد: اگر شما با همین منوال ادامه دهید نمی توانید در آموزش و پرورش بمانید.



وی ادامه داد: بسیاری از امور را نمی توان با آیین نامه انضباطی حل کرد بارها این مسئله را گفته ام که معلمان رقیب هایی همچون ماهواره، اینترنت و...پیدا کرده اند و منزلت اجتماعی آنها از این طریق مخدوش شده است و آنها دیگر گروه مرجع برای دانش آموزان به حساب نمی آیند.



وزیر آموزش و پرورش فوتبالیستها، هنرمندان و بازیگران را از دیگر گروه های مرجع دانش آموزان دانست و اظهار کرد: به وجدان خودمان رجوع کنیم و ببینیم که چه کرده ایم که دانش آموزان ما این چنین شدند.



علی احمدی به روشهای تربیتی معلمان نیز اشاره کرد و ادامه داد: معلمان ما از گذشته به روشهایی عادت داشته اند که جای تامل دارد مثلا به دانش آموز می گویند بنشین، حرف نزن، ساکت و حتی رشد و بلوغ آنها را نیز به رسمیت نمی شناسند. پس بنابراین باید نگاهمان را نسبت به این جریان عوض کنیم و با دانش آموزان رفتار متفاوتی داشته باشیم.



وی افزود: برخی از مسائل که برای ما غیر عادی تلقی می شود در شرایط فعلی کاملا طبیعی و عادی است و اگر ما آنها را به رسمیت بشناسیم مشکلی ایجاد نمی شود.


وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بیش از این که فضای مدرسه را امنیتی کنیم باید سعی داشته باشیم که با دانش آموزان دوست باشیم تا وقتی که دانش آموزان در دانشگاه قبول می شوند و فضای جدید را تجربه می کنند دچار غرور و خودباختگی نشوند ».



ما هم با ایشان هم نظریم که با روش ها و مدل های قالبی و کلیشه ای نمی توان کاری از پیش برد !
ما هم با ایشان موافقیم که معلمان به یک بازنگری جدی در الگوهای تفکر و اندیشه نیاز دارند و به تبع آن باید در روش ها و متدها ی خود نیز رنسانسی عمیق و پایدار ایجاد کنند .
ما هم با ایشان موافقیم که روش های یک سویه و دستوری پاسخ نمی دهد و باید در برقراری ارتباط با مخاطب باید از روش های اقناعی و دوسویه استفاده نمود .
ما هم با ایشان موافقیم که معلمان علی رغم تعاریف و تعارفاتی که از آن ها به عمل می آید دیگر مثل سابق گروه مرجع به حساب نمی آیند !
ما هم با ایشان کاملا موافقیم که دیدگاه امنیتی و پلیسی حداقل در آموزش و پرورش جوابگو نیست هر چند همین وزیر در مورد معلمان مواضع روشنی تاکنون اتخاذ نکرده است و دیوار بی اعتمادی در دوره وزارت ایشان کوتاه تر نشد !



آقای علی احمدی !
اگرچه شما وزیر آقای احمدی نژاد به شمار می آیید و ما در مورد دولت بعدی ایشان و مشروعیت آن حرف ها داشته و داریم اما سخنان شما را در این مورد کاملا تایید می کنیم و با شما هم نظریم !
و هر چند در جامعه ما فاز تئوری و عمل تا کنون با یکدیگر اختلاف قابل توجهی داشته است اما باور ما این است که تئوری می تواند مقدمه عمل باشد .
عمل شما می تواند در بازسازی گوشه ای از اعتماد به تاراج رفته نقش داشته باشد ...
اگر بخواهید ....

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از نظر و لطف شما متشكرم.