۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۶, یکشنبه

معلم انسانی متفاوت !!!



روزی و روزگاری، از شیخی قدرتمند که ریا ست دولت را به عهده داشت پرسیدند:

" چرا حقوق و مزایای معلمان را به اندازه ی حقوق و مزایای کارکنان دیگرحکومت افزایش ندادید؟ "




شیخ فرمود: " معلمها زیرک و با هوشند از راههای دیگر میتوانند کمبود حقوق و مزایای خود را جبران کنند. آنها نیازی به افزایش حقوق ندارند. "! اما شیخ حواسش نبود افرادی که او از آنها به زیرکی نام می برد معلم نما هستند نه معلم.



بعضی ها می گویند: "معلمی شغل انبیاست ". پس نتیجه می گیریم:

· چون انبیا از حکومتی یا کسی حقوق نمی گرفتند پس حکومت یا کسی موظف به پرداخت حقوق و رفع نیازهای زندگی معلم نیست!

· معلم علم غیب دارد پس نیازی به مطالعه و کسب و افزایش دانش ندارد. لذا می تواند در ساعات فراغت از تدریس، برای امرار معاش به شغل دیگری بپردازد!

· انبیا همواره در مقابل توهین و تجاوز به حقوق خود، اهل و عیال و نزدیکانشان، توسط ظالمان و زورگویان، به خدا پناه می بردند و آنها را به خدا حواله می کردند. پس معلمان نیز باید همان کار را بکنند و توقعی از حمایت قانون ، قاضی و دادگاه نداشته باشند!

اما بعضی ها معتقدند مزایای زیر که به اکثر کارکنان دولت داده می شود به دلایلی که ذکر می شود به معلم تعلق نمی گیرد:

· سالیانه دو ماه حقوق اضافی به عنوان پاداش خدمت به دولت،به معلم تعلق نمی گیرد، زیرا : معلم به دولت کار و خدمت نمی کند. بلکه او به مردم تدریس می کند و برای گسترش و بهبود فرهنگ و دانش جامعه خدمت می کند!

· پول کفش و لباس به معلم داده نمی شود زیرا : معلم باید آراسته به معرفت، دانش و ادب باشد نه لباس و کفش خوب و تمیز! لباسهای کهنه و ارزان قیمت سالهای قبل او را بس!

· حق مسکن به معلم تعلق نمی گیرد زیرا: معلم با کارکردن در بنگاه معاملات املاک و بردن مشتریان به خانه های دلپسند و کاخهای با شکوه از مشاهده ی آنها لذت می برد و نیاز روحی خود را برطرف می کند. پس خانه ی محقر و اجاره ای او را بس!

· به معلم هزینه و امکانات گردش و مسافرت داده نمی شود. برای اینکه معلم موقع تدریس، در نقشه ی کره ی زمین، از کشوری به کشور دیگر و از شهری به شهر دیگر می رود، موقع مسا فرکشی از تمام نقاط و اطراف محل سکونتش دیدن می کند. علاوه براین او می تواند در تعطیلات، با پرداخت مبالغی کمتر از کرایه ی هتل، کلاس درسی را اجاره کرده ، گچ و خاک و دوده اش را تمیز و فرش کند یا اینکه چند متری از حیاط مدرسه ای را اجاره کرده و در آنجا چادر بزند و از سرویس بهداشتی دانش آموزان، بطور مشترک استفاده کند. البته برای استفاده از این امکانات و تسهیلات دیدن دم بعضی ها لازم است!

· چون مدرسه اولین جایگاه ورزش و سالم سازی جسم و روح و معلم اولین مربی ورزش و انسان سازی است لذا خود نیز برای حفظ سلامت جسم و روانش باید پیاده و به حالت دوان به مدرسه رفت و آمد کند. از اینرو معلم نیازی به سرویس رفت و آمد یا هزینه ی ایاب و ذهاب به مدرسه ندارد و به همین دلیل هزینه یا امکانات ورزش، استخر و ... به معلم داده نمی شود.

· غذای بین روز یا هزینه ی آن به معلم داده نمی شود زیرا خاک پای دانش آموزان و گچ تخته سیاه اشتهای او را کور می کند! او نیازی به خوراک دیگر ندارد!

· معلم باید هر ماه مقداری از حقوق ماهیانه ی خود را بابت کمک به مستمندان، جهیزیه ی تازه عروسان ندیده و ناشناخته، کمک به مدرسه ، خرج افطاری ماه مبارک رمضان مدرسه، خریداری هدیه ای گرانقیمت جهت روز معلمی برای ... و .... به کسانی که اول هر سال توسط .... نامزد می شوند و با صلوات برگزیده می شوند بپردازد تا معلمی متعهد، ایثارگر، با معلومات و .... ارزشیابی شود.

· معلم باید بجای پول ، مواد خوراکی ، پوشاک و لوازم زندگی، گچ تخته سیاه ، پرخاش و توهین دانش آموزنما و اولیای او و تبختر و اخم و تخم انتصابی های از ما بهتر و تظاهر و مقدس نمایی های آنان را به جان خریده و برای گذران زندگی به خانه ببرد!
· معلم نیازی به .... ندارد. زیرا او عزت نفس دارد و به آفریدگاری و پروردگاری بی نیاز و قادر و متعال معتقد است.

پروردگارا ، دادگسترا و فریادرسا! تنها تو را سپاس می گویم و به تو پناه می آورم.

عبدالرحمان ایران نژاد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از نظر و لطف شما متشكرم.