۱۳۸۸ آذر ۴, چهارشنبه

بیش از 33 هزار دانش آموز تهرانی سال گذشته تجدید و مردود شدند.

بررسیهای دفتر آمار رسمی وزارت آموزش و پرورش بیانگر آن است که در سال تحصیلی گذشته بیش از 33 هزار دانش آموز تهرانی در مقاطع مختلف تحصیلی تجدید یا مردود شده اند که از این تعداد بیشترین آنها مربوط به دوره راهنمایی بوده است.



به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر آمار رسمی وزارت آموزش و پرورش روز یکشنبه اعلام کرد که بر اساس تحقیقات صورت گرفته در این مرکز ، «27 هزار و 378 دانش آموز در سه دوره ابتدایی، راهنمایی، متوسطه در سال تحصیلی 86-87 تجدید شده اند» و دانش آموزان دوره راهنمایی با تعداد 26 هزار و 148 نفر بیشترین میزان این مردودی ها و تجدیدی ها را به خود اختصاص داده اند.



براساس همین گزارش،آموزش و پرورش شهر تهران در میان 31 استان ایران در دوره ابتدایی رتبه چهارم، راهنمایی یکم و اول متوسطه رتبه 26 را دارد.


به گزارش خبرگزاری مهر، این دفتر همچنین در تاریخ 5 آبانماه آمار دیگری مبنی بر تجدیدی یا مردودی یک میلیون دانش آموز ایرانی در مقاطع مختلف تحصیلی را منتشر کرد.


این تحقیقات آماری که در دفتر آمار سال تحصیلی 87-86 وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است بیانگر این واقعیت است که در سال تحصیلی گذشته 709 هزار و 854 دانش آموز در پایه های تحصیلی اول ابتدایی تا اول متوسطه در امتحانات خردادماه تجدید شده اند.


بر اساس نتایج حاصله دانش آموزان مقطع راهنمایی با 572 هزار و 123 دانش آموز در رتبه نخست آمار تجدیدی ها قرار دارند و بیشترین آمار مردودیها مربوط در دوره ابتدایی در پایه اول با 31 هزار و 103 دانش آموز است.




منبع: صداي معلم




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از نظر و لطف شما متشكرم.