۱۳۸۸ شهریور ۲۷, جمعه

بیانیه معنادار آیت‏الله العظمی صانعی برای دعوت به شرکت در راهپیمایی روز قدس



حضور در راهپیمایی روز قدس،
یعنی نفی ظلم و ستم در هرکجای عالم
آیت‏الله العظمی صانعی، مرجع تقلید شیعیان، با انتشار بیانیه‌ای که مضامین صریحی در راستای سبز شدن راهپیمایی روز قدس دارد، از زبان امام خمینی (س) این روز را "روز مقابله مستضعفين با مستکبرين" خواند و با اشاره به اینکه حضور باشکوه مردم در این روز پشتوانه‌ی معنوی محکمی علیه ظلم و ستم در هرکجای جهان خواهد بود، وعده‌ی الهی را متذکر شد که: «إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصَادِ» / خداوند در کمين ستمکاران و ظالمان است.
به گزارش موج سبز آزادی متن این بیانیه به شرح زیر است:


باسمه تعالي
فَقُطِعَ دَابِرُ الْقَوْمِ الَّذِينَ ظَلَمُوا وَالْحَمْدُ للهِِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
ملت شريف و بزرگ ايران اسلامي،

روز قدس بر حسب مبنا و منطق امام امت (سلام الله عليه) روز تعيين سرنوشت ملت‏هاي مستضعف و روز مقابله مستضعفان با مستکبران است. "روز قدس يک روز جهاني است. روزي نيست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد؛ روز مقابله مستضعفين با مستکبرين است".اين جانب با محکوم نمودن اشغال و تجاوز در قدس شريف، از عموم ملت فهيم و هوشمند ايران مي‏خواهم که با حضور باشکوه در راهپيمايي اين روز، که پاسخي به نداي بنيانگذار جمهوري اسلامي است، ضمن پيمان با آرمان‏هاي مردم مظلوم فلسطين، پشتوانه معنوي محکمي در جهت نفي هرگونه ظلم و ستم و استضعاف ملت‏ها در هرکجاي عالم ايجاد نمايند و بايد اطمينان داشت که خداوند در کمين ستمکاران و ظالمان است؛ «إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصَادِ».
حوزه علميه قميوسف صانعي24/6/1388
برگرفته از:
پایگاه اینترنتی دفتر آیت‏الله صانعی

موسوی، کروبی، خاتمی و هاشمی در روز قدس
رئيس جمهور سابق كشورمان، سیدمحمدخاتمی، همگام با مردم فهیم ایران در راهپيمايی سبز روز قدس شركت خواهد كرد.به گزارش موج سبز آزادی، یك مقام مسئول در دفتر سیدمحمد خاتمی ضمن
اعلام این خبر، به خبرگزاری ایلنا گفت: روز قدس میراث ماندگار امام‏خمینی در اعتراض به اشغال سرزمین فلسطین و سركوب ملت مظلوم این سرزمین است.
وی افزود: فلسطین مظهر مظلومیت و استیفای حق در روزگار ماست و همه باید این روز را بزرگ بداریم و آقای خاتمی نیز مانند سنوات گذشته در راهپیمایی مردم شریف تهران در روز قدس شركت خواهند كرد.
پیش از این حضور مهدی کروبی، اکبر هاشمی رفسنجانی و میرحسین موسوی نیز در راهپیمایی سبز روز قدس قطعی شده بود.
سي ان ام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از نظر و لطف شما متشكرم.