۱۳۸۸ مرداد ۱۳, سه‌شنبه

علی مطهری خواستار شد:پاسخگویی احمدی نژاد در خصوص حوادث اخیر





شفاف ــ دکتر علی مطهری در گفتگو با مهر افزود: رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی ، مدیریت بحران اخیر را هم برعهده داشته به گونه ای که بخش عمده ای از تصمیم گیریها نیز در این خصوص برعهده احمدی نژاد بوده است. لذا عدالت اقتضا می کند وی هم در برابر اقدامات و مسئولیت های خود در حوادث اخیر پاسخگو باشد.


وی با اشاره به موضوع بازداشتگاه کهریزک و اینکه رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی نیز اختیار ورود به موضوع و سپس پیگیری تعطیلی آن را داشته ، گفت: احمدی نژاد با مسئولیتی که در این رابطه داشته ، خود می توانسته زودتر و بطور غیرمستقیم رفتاری مبتنی بر رافت اسلامی را با دیگران و از جمله بازداشت شدگان حوادث اخیر اعمال نماید. اما باکمال تاسف چنین اتفاقی نیفتاد و متاسفانه در مورد برخی بازداشت شدگان از جمله مرحوم روح الامینی توسط عده ای خشونت روا داشته شد.


این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه قوه قضائیه در حوادث اخیر مسئولیت آنچنانی نداشته است، عنوان کرد: در واقع بازداشتگاهها به طور مستقیم زیر نظر قوه قضائیه نبوده است، براین اساس مسئولان مستقیم بازداشتگاهها باید نسبت به نقض احتمالی حقوق شهروندی بازداشت شدگان پاسخگو باشند.


وی با اشاره به گذشت بیش از یکماه از آنچه حوادث دلخراش خواند، یادآورشد: اکنون بعد از گذشت بیش از یکماه از این حوادث دلخراش ، توصیه به رافت اسلامی آنهم در قالب یک نامه از سوی رئیس جمهور به رئیس قوه قضائیه ، کاملا بی معنا بوده و به نظر می رسد که این حرکت احمدی نژاد یک اقدام سیاسی و تبلیغاتی باشد.


مطهری در پایان تاکید کرد: بهتر بود که احمدی نژاد در نامه خود نسبت به معرفی و تعیین مجازات عاملان قتلهای بازداشتگاهها از رئیس قوه قضائیه هم درخواست اقدام فوری می نمود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از نظر و لطف شما متشكرم.