۱۳۸۸ مرداد ۱۳, سه‌شنبه

سید هادی خامنه ای، دبير‌كل مجمع نيروهاي خط امام:انقلاب نکردیم که سینه جوانان خود را هدف قرار دهیم

سلام ــ من واقعاَ تعجب مي‌كنم كه عده‌اي ادعاي عمل به اسلام و قانون اساسي را دارند، اما در عمل رفتارهايي را انجام مي‌دهند كه نه توجيه شرعي دارد نه توجيه قانوني و همين افراد در صف اول ساختارشكني هستند. به هر حال بايد هشدار داد كه اين گونه رفتار نكنيد و از همه بخواهيم كه در مقابل اين‌گونه رفتارها واكنش جدي نشان دهند.بدون‌شك قهر و عذاب الهي متوجه كساني خواهد شد كه يا ظلم كنند يا در مقابل ظلم و ستم سكوت كنند. چرا كه در حقيقت با آن همراهي كرده‌اند.
این نماینده سابق‌مجلس گفت: در سال‌های اول انقلاب فرهنگی در کشور بود که بنای آن برخدمت بیشتر به انقلاب و نظام استوار بود. به همین دلیل کسانی که دلسوزی بیشتری داشتند، هزینه بیشتری هم می‌پرداختند. خانواده معظم شهدا، جانبازان وایثارگران از مصادیق همان فرهنگ هستند، امروز هم به نوعی دیگر شاهد احیای همان فرهنگ هستیم و یکی از خدمات مهندس موسوی در ماه‌های اخیر این بوده که برخی از شعارها و آرمان‌های انقلاب را احیا کرده است.



وی افزود: آماده شدن برای پرداخت هزینه‌های مادی و معنوی در راه امام و انقلاب که راه خداست، ادامه همان فرهنگی است که در سال‌های اول انقلاب در کشور حاکم بود. شما مطمئن باشید که اگر در راه خدا مجاهده کنید،خودش شما را هدایت خواهد کرد همان‌گونه که این روزها دل‌های مردم را به هم پیوند داده ودر مسیری مقدس متحد ساخته است. سید‌هادی خامنه‌ای گفت: ما به دلایل مختلف بیش از هر چیز نیازمند فعاليت فرهنگی هستیم که یک کار زیربنایی والبته تدریجی و زمان‌بر است.


وی افزود: یکی از توفیقاتی که در ماه‌های اخیر به دست آمد این بود که اکثریت نیروهای نخبه علمی، فرهنگی و هنری کشور بیش از گذشته به صحنه آمدند و با تعهد و دلسوزی تلاش کردند، اولا مردم را به مشارکت در انتخابات تشویق کنند و ثانیا افکار عمومی را با ضرورت‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور آشنا کردند. این عده پس از انتخابات هم متعهدانه در کنار مردم حضور دارند و با خلاقیت مثال‌زدنی به تقویت و گسترش موج سبز پرداخته‌اند. دبير‌كل مجمع نيروهاي خط امام با تاکید بر حفظ ارتباط با نیروهای نخبه فرهنگی گفت: همگی شما یا مستقیما در فعالیت‌های فرهنگی اشتغال دارید یا غیر مستقیم با حوزه‌های فرهنگی مرتبط هستید، به همین دلیل تلاش کنید در هر بخشی که هستید به گسترش گفتمان جدیدی که در جامعه شکل گرفته کمک کنید .گفتمانی که بر محور آزادی معنویت و حقوق شهروندی استوار است.


امروز آگاهی مردم بیشتر زمینه را برای این حرکت سبز ایجاد کرده است. عضو شورای بازنگری قانون اساسی با اشاره به ظرفیت‌های قانون اساسی گفت: خوشبختانه قانون اساسی ما ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد. ما ضمن آن که تمام فعالیت‌های خود را باید در چارچوب همین قانون تعریف کنیم، باید به دنبال احیای اصول فراموش شده قانون اساسی باشیم و هر جا که این قانون خدشه‌دار و يا به آن بی‌اعتنایی شد،حساسیت نشان دهیم. وي با تاكيد بر اين كه همگی ما موظف به قانون گرایی هستیم تصريح كرد: قویا معتقدیم که رفتارهای برخی افراد ودستگاه‌ها در تضاد با قانون اساسی است و به همین دلیل باید تلاش کنیم همه افراد نهادها و جریانات به تمیکن از قانون تن دهند. دبير‌كل مجمع نيروهاي خط امام با اشاره به ضرب المثلی که رعایت حرمت مسجد را با متولی آن می‌داند،گفت: وقتی برخی اعضای شورای نگهبان قانون اساسی، به حمایت از نامزدی خاص بپردازند و بی طرفی‌ آنها نقض شود، سنگ بنای بی‌اعتمادی به شورای نگهبان و در پی آن تضعیف قانون اساسی را گذاشته‌اند.


مدیر مسئول روزنامه حیات نو با اشاره به کشته شدن برخی از شهروندان در‌حوادث اخیر ودر بازداشتگاه‌ها گفت: واقع امر این است که خبر کشته شدن این عزیزان تلخ‌ترین خبر است که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب شنیده می‌شود. ما انقلاب نکردیم که سینه جوانان خود را هدف قرار دهیم حتی اگر آنها به خیابان آمده و سخنی هم گفته باشند که خوشایند ما نباشد، شرعا و قانونا نمی‌توانیم چنین برخوردهایی با آنها داشته باشیم.مسئولان قضایی ، انتظامی و امنیتی باید پاسخ دهند که این برخوردها براساس چه ملاکی صورت گرفته است و همین بازداشتگاهی که اخیرا بسته شد،زیر نظر چه کسی بوده است.


این نماینده سابق مجلس با یادآوری خاطره‌ای از حضرت امام گفت: در سال‌های ابتدایی دهه شصت گزارش‌هایی از زندان‌ها می‌رسید که نگرانی‌هایی در جامعه ایجاد می‌کرد وحضرت امام چند بار افرادی را برای بازرسی از وضعیت زندان‌ها اعزام کردند. در مقطعی بنده و یکی دو تن از دوستان را نیز ماموریت دادند که جهت بازرسی به زندان‌ها برویم، دقیقا به خاطر دارم که هنوز 2 -3 روز از آغاز کار ما نگذشته بود که مرحوم حاج احمد آقا تماس گرفت و گفت امام خیلی نگران‌اند و می‌پرسند نتیجه کار چه شد؟ من گفتم ما تازه کار را شروع کردیم و ممکن است چند روز طول بکشد به ایشان سلام برسانید وبگویید ما به سرعت اقدام می‌کنیم و نتیجه را به عرض می‌رسانیم.


سيد هادي خامنه‌اي ادامه داد : چند روز بعد وقتی گزارش‌هایی را به امام تقدیم کردیم فوق العاده ناراحت شدند و دستور دادند هم برخی مشکلات رفع شود، هم با خاطیان برخورد لازم صورت گیرد. از ما هم خواستند که کار خود را ادامه دهیم،البته در ابتدای کار مسئولان وقت دادستانی و سازمان زندان‌ها موانعی را در کار ما ایجاد می‌کردند که با دستور امام رفع شد. دبير‌كل مجمع نيروهاي خط امام افزود: در پی تلاش همین هیات حتی تعدادي از زندانيان آزاد شدند اين در حالي بود كه در آن سال‌ها زندانيان، همان گروهك‌هاي تروريستي يا افرادي به اتهام ارتباط با آنان شرايط جنگ و بي‌ثباتي‌هاي ناشي از سال‌هاي اول انقلاب را هم داشتيم.




در عين حال حضرت امام (ره) به اين مسئه بسيار اهميت مي‌دادند كه هيچ‌گونه ظلم و اجحافي صورت نگيرد. پيش از اين هم با احضار مسئولين سه قوه و دادستان انقلاب و دادستان تهران و چند نفر ديگر كه بنده هم جزء آنها بودم در واكنش به گزارشي كه آقاي فهيم كرماني از وضعيت زندان اوين به حضرت امام (ره) داده بودند به شدت ناراحت و آزرده خاطر بودند و بعضي از رفتارهاي انجام شده را جنايت ناميدند. دبيركل مجمع نيروهاي خط امام گفت: من واقعاَ تعجب مي‌كنم كه عده‌اي ادعاي عمل به اسلام و قانون اساسي را دارند، اما در عمل رفتارهايي را انجام مي‌دهند كه نه توجيه شرعي دارد نه توجيه قانوني و همين افراد در صف اول ساختارشكني هستند.


به هر حال بايد هشدار داد كه اين گونه رفتار نكنيد و از همه بخواهيم كه در مقابل اين‌گونه رفتارها واكنش جدي نشان دهند.بدون‌شك قهر و عذاب الهي متوجه كساني خواهد شد كه يا ظلم كنند يا در مقابل ظلم و ستم سكوت كنند. چرا كه در حقيقت با آن همراهي كرده‌اند. دبير كل مجمع نيروهاي خط امام تصريح كرد: مگر در روايات نداريم كه اگر كسي كمك بخواهد و افراد شنونده به ياري او نشتابند مسلمان نيستند. جاي تاسف دارد كه برخي نمايندگان مجلس يا مقامات مسئول و شخصيت‌هاي تاثيرگذار سياسي، فرهنگي و اجتماعي سكوت كرده و سخني بر زبان نمي‌آورند آيا از جان و آبروي انسان مقدس‌تر داريم.

سيد هادي خامنه‌اي گفت: ما به سهم خود از طريق روزنامه، مصاحبه، سخنراني و گفت‌وگوهايي كه با برخي شخصيت‌ها داشته‌ايم و در آينده هم داريم در حد توان سعي مي‌كنيم به وظيفه شرعي و اخلاقي خود عمل كنيم و البته اين تلاش‌ها كافي نيست و همه بايد به صحنه بيايند. در ابتداي اين ديدار تعدادي از حاضران از نحوه بازداشت و برخوردهايي كه با آنها صورت گرفته بود گزارش‌هايي را ارائه كردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از نظر و لطف شما متشكرم.