۱۳۸۸ دی ۱۶, چهارشنبه

تحریم امتحانات از سوی دانشجویان معترض

راديو زمانه : گروهی از دانشجویان در اعتراض به بازداشت همکلاسی‌های خود و رفتار خشونت‌بار با دانشگاهیان، از شرکت در امتحانات پایان ترم خودداری کرده‌اند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، گروهی از دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک در اعتراض به بازداشت ۱۲ دانشجوی این دانشگاه، بیش از ۴۰ امتحان را تحریم کرده‌اند.

تحریم امتحانات دانشگاه امیر‌کبیر از ۱۲ دی ماه آغاز شده و دانشجویان اعلام کرده‌اند که همچنان از حضور در جلسه امتحان خودداری خواهند کرد.
مسئولان آموزش عالی ایران نیز تهدید کرده‌اند که با دانشجویان «خاطی» برخورد می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، حسین نادری‌منش، معاون آموزشی وزارت علوم گفته که برای دانشجویان غایب، «نمره صفر» در نظر گرفته خواهد شد.

آقای نادری‌منش افزوده است: «اگر شرکت نکردن دانشجویان در امتحانات در راستای جریانات اخیر باشد، برخوردهایی فراتر برایشان در نظر گرفته خواهد شد.»

آن‌طور که خبرنامه امیرکبیر گزارش کرده، طی چند روز گذشته، ۱۵ دانشجو در این رابطه به کمیته انضباطی دانشگاه پلی‌تکنیک احضار شده‌اند.

محمدعلی محققی، معاون آموزشی وزارت بهداشت هم گفته است کسانی که در امتحانات شرکت نمی‌کنند، «دانشجویان معتبر» نیستند.

به گفته آقای محققی، «دانشجوی معتبر برای لغو امتحانات خود توطئه نمی‌کند.»

براساس این گزارش، برخی دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاه‌های دیگر نیز در اعتراض به وضعیت موجود از شرکت در امتحانات پایان ترم خودداری کرده‌اند.

وب‌سایت الف هم گزارش کرده که امتحانات دانشجویان رشته‌های پزشکی، داروسازی و دندان‌پزشکی دانشگاه تهران به تعویق افتاده است.

این وب‌سایت، علت به تعویق افتادن این امتحانات را «افراطی‌گری» برخی دانشجویان عنوان کرده است.

دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند در صورت ادامه بازداشت دانشجویان و یورش به دانشگاه‌ها، کلاس‌های درس و امتحانات را تحریم خواهند کرد.

پیش از این نیز دانشجویان دانشگاه‌های پلی تکنیک و علم و صنعت، بیانیه‌هایی با همین مضمون منتشر کرده‌ بودند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از نظر و لطف شما متشكرم.